Anul trecut a fost, fără doar și poate, cel mai dificil pentru industria HoReCa. Multe persoane și-au pierdut locurile de muncă, deci puterea de cumpărare a scăzut dramatic și nu au mai ieșit așa des în oraș. Perioada de carantină a ținut oamenii în case, iar restaurantele au fost închise. Anul 2020 a adus încasări extrem de mici patronilor de restaurante și cafenele.
Măsuri luate de patronii HoReCa în timpul pandemiei
Șomaj tehnic – în primul rând patronii HoReCa au fost nevoiți să își introducă personalul într-o situație pe care nu o cunoșteau nici din legi: șomajul tehnic. Ce înseamnă șomaj tehnic? Asistență oferită de stat atunci când prin și datorită unei legi, o industrie nu își poate desfășura activitatea. Astfel angajații au trăi doar cu 75% din salariu pe o perioadă bună de timp. Patronii au început să pună lacătele pe uși sau să vândă afacerea atunci când au observat că au mai multe datorii decât încasări.
Reducere de personal – cei care nu își permiteau să mențină angajații, au început concedierile. O mulțime de oameni au rămas fără un loc de muncă și au trebuit să își caute altă meserie. Așa au început să apară pe rețelele de socializare tot mai multe anunțuri cu cursuri de recalificare și calificare în diverse domenii.
Livrări – cine a putut face livrări, a făcut asta masiv pentru a putea susține cu încasările din livrări cheltuielile de funcționare ale firmei. Cine nu a avut personal sau autoturisme pentru a efectua livrări, ori a căutat parteneriate cu firme de livrare pe bicicletă, ori a închis restaurantul pe perioadă nedeterminată.
Investiții în ventilație – odată ce restaurantele au fost deschise, chiar dacă au funcționat la 50 sau 20% din capacitate, unii patroni de restaurant au ales să facă investiții în tubulatura ventilatie pentru a-și proteja angajații de virusul care se răspândea și prin aer.
Este nevoie de o aparatură profesională pentru rezultate excelente și protecție pentru personal. Mai mult, angajații au primit măști și mănuși gratuit. Nu mai vorbim de dezinfectanți. Safety first. De asemenea, ai grijă la procesul de desfumare. Este esențial ca gazele toxice și fumul să fie scoase afară din bucătărie rapid.
Investiții în promovare – mediul online este rege de câteva luni. Totul se întâmplă în online și chiar și cei mai încăpățânați patroni de restaurant au înțeles asta. Dacă au investit în promovare rezultatele nu au întârziat să apară. Oamenii petrec foarte mult timp online și aici le poate fi captată atenția foarte ușor.
Cum va fi 2021? Pandemia nu s-a terminat, dar restaurantele au ajuns clar la alt nivel. Unul mai bun, să sperăm pentru toate părțile implicate: patroni, personal, clienți, furnizori, parteneri.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro