Comportamentele conducatorilor auto atunci cand se afla la semafor

28 noiembrie 2016
Autor:
PETZ WEB CONSULTING SRL

Societatea se schimba si la fel procedeaza si traficul auto, mai ales din marile orase din Romania si mai ales in Capitala. De asemenea, se modifica si comportamentul soferilor atunci cand se afla in trafic. In acest studiu sunt relevate anumite ipostaze comportamentale care explica ce face un conducator auto aflat la culoarea rosie a semaforului. Acei „timpi morti” de la volan sunt valorificati in moduri care mai de care mai diverse, avand, totusi, cateva constante.

Ce fac romanii cand asteapta la semafor

1. Multi sunt ascultatori de radio, si intra in transmisiune directa prin intermediul apelului telefonic. Practic, conducatorii auto, in momentele in care nu conduc si realizeaza ca au cel putin doua minute de stationare si se afla singuri in masina, se implica activ in programele de radio si participa la concursuri, lanseaza provocari, ofera dedicatii si prin aceste lucruri doresc pur si simplu sa interactioneze cu cei pe care ii asculta dimineata de dimineata, in drum spre birou, sau la intoarcere.

2. Multi analizeaza aplicatii mobile de trafic, ca sa vada care ar fi rutele alternative si care este situatia traficului la un moment dat. Aplicatiile au devenit populare in randul soferilor din Capitala, si sunt folosite atat pentru binele propriu, cat si pentru binele comun al participantilor la trafic.

3. Multi stau pe Facebook, si mai ales femeile aflate la volan, cand au timp, isi fac selfie-uri si le posteaza pe cel putin una dintre retelele de socializare pe care le folosesc in varianta mobile. De asemenea, acestea pot apela la camera secundara a telefonului mobil pentru a iti verifica si retusa machiajul, fara sa mai apeleze la oglinjoare de sine –statatoare.

4. Unii conducatori auto se gandesc la imbunatatirile care trebuie aduse masinii, atat la exterior, cat si la interior (la interior se gandesc la aspecte de tipul inlocuirii huselor auto cu unele in culori mai aprinse dar si cu negru, asa cum pot intalni la Bottari-italoromena).

5. Unii soferi discuta telefonic pe tot parcursul drumului, fiind angrenati in aceleasi discutii si pe perioada asteptarii sa apara culoarea verde la semafor sau sa se elibereze randul de masini care au oprit la indicatorul STOP ca sa se asigure si abia apoi sa isi continue drumul.

6. Ultimul comportament inregistrat, dar nu cel mai putin important, este adoptat de soferii care au permisul de conducere mai nou de un an, si se identifica in acest sens prin montarea pe parbriz si luneta a acelor indicatoare de semnalizare denumite in mod popular „lamaita”. Acesti conducatori auto sunt mult prea atenti la conditiile de trafic, de aceea nu se gandesc sa profite de timpii liberi in niciunul dintre sensurile de mai sus, deoarece sunt prea concentrati pe actul de a conduce in sine.

Aceste comportamente observate in randul conducatorilor auto tradeaza mai multe aspecte, care se pot cumula sau care se pot exclude: criza de timp, plictiseala, dificultatile de concentrare sau, din contra, exploatarea la maxim a capacitatii de multi-tasking, dorinta de informare contextuala sau asupra proximitatii dar si dorinta de a interactiona cu societatea cat de mult posibil.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram