ONG-urile ar trebui sa fie, probabil, cele mai active organizatii din punctul de vedere al comunicarii. Proiectele, initiativele, actiunile pe care le desfasoara trebuie popularizate activ odata pentru a demonstra ca organizatia nu sta degeaba si militeaza pentru cauza careia s-a dedicat, iar pe de alta parte, se promoveaza, atrage noi voluntari si noi companii dispuse sa sustina financiar unele actiuni care coincid politicilor de reponsabilitate sociala pe care le-au adoptat. Comunicarea este unul dintre principalele aspecte ale dezvoltarii unui ONG si nu ar trebui neglijat, cum o fac multe organizatii din Romania. Chiar daca au actiuni constante prin care contribuie activ la sustinerea cauzei, aceste actiuni, precum si munca din spatele acestora nu sunt promovate. ONG-urile se camufleaza probabil dupa un scut al modestiei, fac ce fac din pasiune, din dorinta de a schimba ceva, dorinta izvorata din sufletul catorva entuziasti. Oricat de mare ar fi entuziasmul si puterea de munca a celor cativa membri ai organizatiei care „tac si fac”, dorinta de mai mult, de a face mai mult pentru sustinerea cauzei apare inevitabil ca rezultat firesc al actiunilor pe care le desfasoara. Sa luam exemplul unei asociatii pentru protectia animalelor care se ingrijeste de sterilizarea si gasirea de familii adoptive pentru cainii fara stapan. Membrii asociatiei sunt dedicati cauzei si lucreaza sustinut pentru a-si indeplini obiectivul maret de a elimina conceptul de „caine fara stapan/vagabond/comunitar” din perceptia publica. La un moment dat, in conditiile actuale, membrii asociatiei, pur si simplu nu mai fac fata din punct de vedere uman si logistic numarului mare de caini de care trebuie sa se ingrijeasca. Au nevoie de mai multi voluntari si de un spatiu mai mare pentru a-si continua activitatea. In caz contrar vor fi obligati sa lucreze la capacitatea actuala, iar impactul muncii lor sa fie mai putin semnificativ. Este clar ca organizatia are nevoie de sustinere externa, dar are o problema. Nu este cunoscuta publicului larg, oamenilor si companiilor care ar putea sa o sustina. Gradul sau de perceptie publica este aproape zero deoarece a fost neglijata comunicarea. Aceasta neglijenta vine cu siguranta din atentia sporita acordata actiunilor cu rezultate imediate, aspectele tehnice ale activitatii ONG-ului, dar nu a contribuit la constructia imaginii organizatiei, a perceptiei sale publice. Acest lucru este o piedica in obtinerea de finantari si atragerea de noi voluntari in randurile ONG-ului. Actiunile de comunicare trebuie sa inceapa inca din prima zi de functionare a organizatiei, mai ales ca sunt disponibile o serie de suporturi accesibile. Fie ca este vorba de distributia de comunicate de presa, social media, articole, reportaje pe blogul organizatiei, precum si orice aparitie in publicatii online sau print sunt uneltele prin care se construieste popularitate organizatiei, prin care este prezentata cauza si abordarile pentru sustinerea ei sau actiunile concrete. Astfel se creeaza un context, o imagine si o perceptie favorabile dezvoltarii organizatiei.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro