Consiliul de Administraţie al Pirelli amp; C a aprobat Planul de Acţiune 2013 2017

11 noiembrie 2013

Din 2011 şi până în prezent Pirelli:

- şi-a consolidat parteneriatele cu producătorii de maşini, cu o cotă de piaţă aferentă Echipamentului Original ‚Prestige’ de aproximativ 50% (+11 procente comparativ cu 2011) şi de aproximativ 19% pentru ‚Premium’ (+5 procente comparativ cu 2011), şi şi-a consolidat poziţia ca furnizor principal pentru producătorii germani de autoturisme în zonele Apac, Nafta şi America Latină;

- a crescut, în activitatea aferentă Vehiculelor, ponderea segmentului Premium, care reprezintă în prezent 53,3% din totalul veniturilor (+7,4 procente comparativ cu 2011) şi peste 80% din EBIT (+7 procente comparativ cu 2011);

- a continuat să se concentreze pe produsele de top pe canalul de înlocuire, trecând de la o strategie bazată pe volum la una bazată pe valoare;

- a obţinut poziţia ‚cel mai bun din clasa sa’ în segmentul industrial în ce priveşte profitabilitatea, având în prezent o marjă EBIT peste 13% (+4 procente comparativ cu media industriei europene în acest sector) şi un Profit din Investiţii de aproximativ 20% în ultimii trei ani;

- consolidarea poziţionării geografice în economiile cu dezvoltare rapidă. În prezent, activităţile din aceste ţări reprezintă peste 56% din totalul veniturilor şi mai mult de 63% din profit, cu o creştere de peste 9 procente comparativ cu 2011. O creştere determinată în special de zonele Apac, America Latină şi Mea, precum şi Nafta, care sunt capabile să absoarbă atât impactul crizei economiei europene cât şi startul încetinit al pieţei din Rusia.

- a dezvoltat, prin evoluţia organizaţiei în timp, o structură adecvată pentru implementarea, şi prin transformarea culturii sale interne, a unui nou model de afacere concentrat pe trecerea de la o logică a „volumului” la o logică a „valorii”. După o etapă iniţială în care, în acest scop, toate funcţiile raportau direct Preşedintelui Director General, în prezent, a doua etapă prezintă, în afara funcţiilor personalului, două zone majore: una dedicată dezvoltării produselor, simplificării proceselor şi relaţiei cu producătorii de automobile şi o alta care supervizează toate operaţiunile şi implementarea eficienţei. Acest lucru va avea ca efect o mai bună execuţie şi un transfer mai eficient de valoare direct de la producătorii de automobile către consumatorii finali;

- din 2009 şi până în prezent, Pirelli a avut o evoluţie constantă atât din punct de vedere al structurii acţionariatului său cât şi al guvernanţei. În ce priveşte structura acţionariatului, ponderea acţionarilor străini persoane juridice a crescut de la 16% în 2009 la 27% în 2011 şi 36% în prezent, ceea ce demonstrează aprecierea rezultatelor obţinute în activitate; volumul acţiunilor liber tranzacţionabile a crescut de la 49,3% la 73,8% ca urmare a încetării Contractului Acţionarilor; Camfin, cu 26,2%, rămâne cel mai mare acţionar al unei societăţi care tinde întotdeauna către o structură mai difuză a acţionariatului. În privinţa guvernanţei, în cadrul adunării acţionarilor de aprobare a rezultatelor pe anul 2013, Consiliul, care din 2009 a inclus o majoritate de Administratori independenţi, va trece la 15 membri, de la 19 membri câţi sunt în prezent. Începând cu 2011, două comitete – ‚Numiri şi Succesiuni’ şi ‚Strategii’ – au fost introduse, iar Consiliului i-a fost atribuit un rol esenţial în supervizarea proceselor de gestionare a riscurilor.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram