Un sistem adaptativ de invatare, realizat in parteneriat cu organizatii din opt tari din Europa, va fi la indemana copiilor de varsta scolara cu deficiente de auz, pentru a-i ajuta sa inteleaga mai bine textele pe care le citesc.
Invatarea adaptativa presupune proiectarea continutului didactic astfel incat fiecare utilizator sa poata parcurge materialele in ritm propriu.
Acesta este principalul obiectiv al proiectului TERENCE, initiat de Universitatea de Studii dell’Aquila din Italia, in calitate de solicitant, impreuna cu SIVECO Romania, Universitatea Libera di Bozen-Bolzano, Italia, Universitatea Moholy-Nagy din Budapesta, Ungaria, Universitatea Catolica Leuven, Belgia, Fundatia Bruno Kessler, Italia, Universitatea Sussex, Marea Britanie, Centrul de Cercetare L3S Research, Hannover, Germania, Universitatea de Studii din Verona, Italia, Biomedicine, Intelligent Systems, Educational Technology, Salamanca, Spania, Centre for Scientific Visualisation, din Ljubljana, Slovenia, Universitatea de Studii din Padova, Italia, in calitate de parteneri.
Dezvoltarea capacitatii copiilor de a intelege textele scrise reprezinta un element cheie in dezvoltarea lor ca tineri adulti. Competentele in intelegerea textelor se dezvolta mult intre 7 si 11 ani. In zilele noastre, din ce in ce mai multi copii au o capacitate redusa de a face deductii si inteleg cu greu ceea ce citesc, desi sunt buni cititori. Pe acest fond, crearea unui sistem inteligent de invatare este mai mult decat necesar.
In cadrul proiectului TERENCE se vor furniza instrumente pentru intelegerea povestilor si realizarea de deductii, alaturi de un sistem de invatare adaptativ de referinta care sa-i ajute pe copii sa faca conexiuni intre diferite evenimente din textele pe care le parcurg.
Jocurile inteligente ale sistemului, dezvoltate si clasificate conform unor modele precise, vor stimula copiii cu deficiente de auz sa faca deductii privind evenimentele temporale din povesti, care sunt scrise atat in limba italiana cat si in engleza.
In plus, sistemul va permite profesorilor sa aleaga si sa particularizeze adecvat tipurile de povesti si de jocuri potrivit nevoilor elevilor lor.
Instructiunile, modelele si sistemul vor fi rezultatul unui efort intra-disciplinar al expertilor europeni din diverse domenii complementare (arta si design, calculatoare, inginerie, lingvistica, medicina), si cu implicarea constanta a utilizatorilor finali (persoane cu dificultati de auz si educatorii lor) din scoli din Brighton (Marea Britanie), si din regiunea Veneto (Italia). In general, elevii cu deficiente de auz au probleme in a face deductii si de aceea este necesara monitorizarea capacitatii lor de intelegere, mai ales a problemelor legate de cuvintele dificile din text.
Proiectul a fost demarat in data de 1 octombrie 2010 si are o perioada de implementare de 36 de luni.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro