Aveti o companie. Aveti un site pe care va promovati produsele si serviciile. Aveti un blog al companiei? Daca raspunsul la intrebare este unul negativ, atunci ar fi imperios necesar sa va faceti unul si sa-l atasati site-ului pe care cu mandrie il detineti. In primul rand sa explicam putin conceptul de “corporate blog”. Un asemenea spatiu este in primul rand un instrument mai nou aparut in trusa cu unelte a relatiilor publice, prin care o companie isi atinge publicul tinta. Pe langa informatiile pe care le postati pe site referitoare la produsele sau serviciile pe care le oferiti, blogul este instrumentul prin care va mentineti dinamismul companiei in mediul online. Cum se intampla una ca asta? Ei bine printr-un astfel de instrument comunicati publicului larg inovatii, cercetari, stiri din aria dumneavostra profesionala sau anuntati lansarea unor noi produse/servicii, ale caror calitati deosebite le evidentiati pentru a determina un client potential care citeste blogul sa devina client. Nu este rau sa acceptati si cate un “guest post” (articole de la vizitatori) din partea unor profesionisti in domeniul dumneavostra de activitate, care au, bineinteles ceva folositor si interesant in nota liniei editoriale pe care ati adoptat-o pentru “corporate blogul” dumneavoastra. Orice postare pe blog este foarte importanta deoarece genereaza trafic pentru site-ul pe care-l detineti, fapt care va va determina o vizibilitate sporita in motoarele de cautare. Pana acum am vorbit, pe scurt, de latura externa a blogului, comunicarea cu publicul extern al companiei, costituit din clienti deja existenti si, mai important din clienti potentiali. Insa, un “coroporat blog” are si o latura interna, cea de implicare a angajatilor in viata companiei. Crearea unei comunitati de discutii pe teme profesionale, dar intr-o maniera mai personala, centrata pe om. Angajatii pot contribui si ei cu postari, in cazul in care li se arata vreo idee stralucita. Avantajele unui “cororate blog” nu merita neglijate. Am stabilit deja ca este un instrument de relatii publice foarte util companiei in interactiunea cu mediul sau extern. Un alt punct in favoarea acestui instrument este cel de testare al unui nou produs serviciu inainte de lansare. Scrieti despre ce doriti sa lansati, aratati niste poze, filmari demonstrative, cereti feedback-ul vizitatorilor. In functie de raspunsurile primite va puteti elabora, probabil pasii urmatori ai strategiei de marketing pentru a va impune produsul/serviciul pe piata. De asemenea printr-un “corporate blog” puteti sa reactionati la eventualele atacuri asupra imaginii companiei. Nu in ultimul rand, acest instrument aduce un plus de valoare comunicarii si, implicit companiei, prin abordarea mai putin formala asupra faptelor communicate. Aceasta abordare influenteaza in mod pozitiv credibilitatea companiei deoarece oferiti un plus de transparenta si accesibilitate imagii organizatiei. “Corporate blog-ul” a devenit, in ultimii ani un adevarat trend in comunicarea organizationala, iar studii solide facute pe esantioane reprezentative arata ca din ce in ce mai multe companii adopta acest intrument de relatii publice.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro