Sfântu Gheorghe, 9 februarie 2012 - Covalact a inaugurat, astăzi, la Sfântu Gheorghe, noul centru logistic pentru produse lactate, obiectiv care va stimula evoluția economică a companiei și va facilita distribuția produselor către consumatori.
Noul depozit are o capacitate de 1.400 de paleti, echivalentul a peste 700 tone de produse și reprezintă o investiție de peste 5.000.000 lei, fiind proiectat pentru a servi ca si centru logistic al grupului.
Inițiativa Covalact vizează mărirea semnificativă a capacității de depozitare la temperatura controlată a companiei, precum și dezvoltarea sistemului logistic care deservește cele două fabrici ale grupului Covalact, de la Sfântu Gheorghe și Miercurea Ciuc.
La ceremonia de inaugurare au participat peste 120 de persoane printre care: Antal Arpad Andras, Primarul orașului Sfântu Gheorghe, Herman Rosner, Președintele Camerei de Comerț și Industrie Covasna, Siko Barabasi Sandor, Director Direcția Sanitar Veterinară Covasna, Magdalena Rigo, Comisar Șef Oficiul de Protecție a Consumatorului Covasna, alte oficialități locale, precum şi Ioan Balan și Laszlo Kovacs, foștii acționari majoritari ai fabricilor Covalact și Primulact. Lev Bleyzer- Partener Fondator al fondului de investiții Sigma Bleyzer, fond care deține fabricile Covalact și Primulact, a inaugurat oficial centrul logistic prin tăierea simbolică a panglicii.
Grupul Covalact are 550 de angajati in cele doua fabrici de la Sfântu Gheorghe și Miercurea Ciuc. Reusind sa imbine traditia cu tehnologiile de ultima ora, grupul realizeaza 80 de produse reprezentand o cantitate lunara de lactate de peste 1.600 tone.
Din momentul achiziționării Covalact de către Sigma Bleyzer, grupul a intrat într-o nouă fază de modernizare, orientându-se tot mai mult către cerințele pieței și ale consumatorilor români. Portofoliul grupului Covalact a evoluat continuu, astfel încât produsele nou lansate în ultimii trei ani reprezintă în prezent peste 60% din cifra de afaceri.
Creat in anul 2010, brandul Covalact de Țară a beneficiat de suport TV sustinut si proiecte de extindere a distributiei. De la un brand distribuit zonal în 2007, Covalact de Țară a devenit astăzi un brand național prezent atât pe rafturile marilor magazine, cât şi la micii comercianţi.
Ca urmare, notorietatea brandului Covalact de Țară a crescut semnificativ, iar în cursul anului 2011, Covalact de Țară a fost ales de către consumatorii români ca Superbrand, alături de alte 300 branduri din 16 categorii de produse.
În prezent, brandul Covalact de Țară este lider de piață sau ocupă poziții de top la mai multe categorii de produse lactate cum ar fi: Brânzică de Casă, Făgăraș, Brânză proaspătă de vaci, Lapte Bătut, Sana.
Reprezentanții grupului afirmă că aceste direcții vor fi urmate și în 2012, urmând ca valoarea investițiilor în marketing și dezvoltarea forței de vânzări să crească cu peste 50% față de anul trecut.
Despre Covalact:
Povestea producătorului din Sfântu Gheorghe începe in 1969, când purta numele de Întreprinderea de colectare şi industrializare a laptelui Covasna şi era formată din trei secţii, fiecare cu sortimentaţia ei. În 1990, compania s-a constituit ca societate pe acţiuni, cu capital integral de stat, denumirea sa fiind schimbată în Covalact. Trei ani mai târziu echipa de conducere începe privatizarea, proces încheiat la sfârşitul lui 1994. În 2003 este semnatparteneriatul cu grupul olandez Campina pentru fabricarea iaurturilor cu aceeaşi marcă destinate pietei locale. În iunie 2007, pachetul majoritar este preluat de SigmaBleyzer Southeast European Fund IV, un fond privat de investiții care numără printre investitorii săi BERD (Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare) și OPIC (Oficiul Pentru Investiții în Străinătate – o agenție a Guvernului SUA ) pe lângă alte bănci de prim rang și fonduri suverane. Astfel, compania intră într-o etapa noua a evolutiei sale pe piaţa lactatelor din România. În aprilie 2008 fondul de investiţii preia, prin intermediul Covalact, societăţile Primulact şi Lactate Harghita, care ulterior fuzionează, creând astfel premisele dezvoltării unui grup puternic cu posibilităţi crescute de dezvoltare.
În primii 10 ani post-privatizare, investiţiile au depăşit 4 milioane euro, la care s-au adăugat alte 3 milioane de euro prin intermediul programului Sapard derulat până la sfârşitul lui 2007. De la achiziţie şi până în prezent SigmaBleyzer a direcţionat pentru investiții aproape 7 milioane de euro. Alte 4 milioane de Euro urmează să fie investiți în următorii ani în extinderea capacității de producție și lansarea de noi produse.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro