In dialogul de astazi „cu si despre PR”, Cristina Fit, Vicepresedinte PR in cadrul ANOSR (Alianta Nationala a Organizatiilor Studentesti din Romania) ne vorbeste depre provocarile, satisfactiile si particularitatile activitatii de comunicare si PR in serviciul unei categorii foarte importante, studentii.
Intr-un mediu tanar si dinamic timpul trece mult mai repede, actiunile trebuie sa fie rapide si complexe astfel incat sa raspunda punctual nevoilor celor reprezentati, dar mai multe aflati mai jos.
Ii multumim Cristinei ca a acceptat invitatia noastra si ii uram „spor la comunicare!”
LivePR : De ce comunicare si relatii publice si nu alt domeniu de activitate ? Ce v-a atras catre acest domeniu?
La inceput domeniul comunicare-PR mi se parea cel mai usor abordabil, fiind o persoana extrovertita. Mai apoi, am inceput sa invat din greseli si sa imi placa tot mai mult tot ce tine de comunicare si PR. Am inceput sa am rezultate, sa cunosc oameni diferiti de la care aveam lucruri de invatat. Contactul cu presa, cu oamenii si tot ceea ce insemna sa povestesc despre ce face organizatia sau firma pe care o reprezentam, imi placea tot mai mult. Dupa un an, doi de cochetat cu partea de PR mi-am dat seama ca este unul din domeniile in care vreau sa investesc multa munca si care sa ajunga sa mi se potriveasca. Cel mai mult la acest domeniu m-a atras libertatea de care am parte, faptul ca pot sa ma folosesc de creativitate, de intuitie, de cuvinte si idei!
LivePR: Cand ati inceput activitatea de comunicare in cadrul ANOSR? Ce dificultati, bariere, a trebuit sa treceti odata cu primii pasi in aceasta cariera?
Activitatea ca vicepresedinte PR in ANOSR am inceput-o in iulie 2009, imediat dupa finalizarea examenului de licenta. Au fost o multime de dificultati la inceput. Eram obisnuita cu activitatea de PR in cadrul unei organizatii locale si intr-o firma de publicitate unde existau abordari foarte diferite. Cand mi-am inceput activitatea in ANOSR a trebuit sa ma acomodez cu modul de lucru intens si pana la ore mai mult decat tarzii, intr-un ritm alert. A trebuit sa ma acomodez cu stilul de comunicare pe care il are ANOSR, cu tipul de oameni pe care ii intalnesti si modul precaut in care isi stabileste pozitiile. Ca si bariera pot aminti faptul ca nu prea mai am timp de altceva in afara de tot ceea ce inseamna activitatile ANOSR, iar la inceput a fost dificil sa ma acomodez cu acest lucru.
LivePR: Care este cea mai mare satisfactie pe care ati avut-o in activitatea dumneavoastra in cadrul ANOSR?
Am avut mai multe satisfactii si toate m-au facut sa-mi dau seama cat de mult imi place ceea ce fac. Pot spune ca cea mai mare satisfactie la nivel de ANOSR a fost cand dupa un an de munca, am realizat ca am dus la bun sfarsit o mare parte din lucrurile pe care mi le propusesem in acel mandat. Am schimbat in bine anumite preconceptii despre ANOSR si am largit notorietatea federatiei in mediile unde imi propusesem. Intr-o federatie de acest nivel sunt multe lucruri care te satisfac atat din punct de vedere personal cat si profesional. Cele mai multe pot fi lucruri marunte insa adunate la un loc pot construi un tot mai mult decat relevant si esential: o imagine coerenta, verticala, clara si o atitudine activa si militanta.
LivePR: Dar cea mai mare provocare?
Sa am grija ce, cum, unde, de ce emit o anumita pozitie a ANOSR, in asa fel incat in orice context imaginea ANOSR sa ramana intacta, conform principiilor si ideilor afirmate de-a lungul timpului. Este foarte greu sa te pozitionezi „corect” in asa fel incat sa eviti interpretarile din partea opiniei publice si a stakeholderilor cu care interactionezi .
LivePR: Ce particularitati prezinta comunicarea pentru o organizatie studenteasca fata de activitatea de comunicare si relatii publice in cadrul unei firme?
In cadrul unei organizatii studentesti ai mai multa libertate, poti sa alegi TU ceea ce vrei sa comunici, cand si cum, spre deosebire de o firma unde trebuie sa urmezi clar niste reguli si decizii pe care de cele mai multe ori nu le poti contrazice. „Ce spune seful – e litera de lege”
Intr-o organizatie studenteasca nu prea ai bariere in comunicare, pe cand intr-o firma te lovesti de ingradiri de atitudine si comunicare. De asemenea, intr-o organizatie iti permiti sa comunici cum iti doresti, atat formal cat si informal, pe cand intr-o firma este mai greu sa abordezi stilul informal in comunicare. O alta particularitate a comunicarii pentru o organizatie studenteasca este abordarea mult mai deschisa si cu mai multa indrazneala decat o firma!
LivePR: Ce putere are comunicatul de presa, ca instrument de comunicare?
Comunicatul de presa este unul din cele mai puternice instrumente de comunicare, informare si foarte important, de presiune. De ce? Pentru ca acesta poate ajunge la toata presa si pe tot ce inseamna social-media astfel incat, presa sa faca mai apoi presiune publica. De mentionat, comunicatele de presa scrise bine, cu un titlu relevant , pe un subiect arzator si date la timpul potrivit pot face minuni. De amintit insa, ca impreuna cu alte mecanisme/instrumente de comunicare, comunicatul poate face lucruri extraordinare!
LivePR: PR online vs. PR offline. Care dintre aceste medii va ofera sustinerea potrivita pentru demersurile dumneavoastra de comunicare?
Aceste doua metode de PR se intrepatrund si nu concep o metoda fara alta! Mai ales in era in care internetul devine parghia suprema in comunicare, partea de online este mai mult decat relevanta. Nu trebuie sa uitam ca metodele Word of Mouth offline si mai nou online pot face lucruri pe care nu le banuiesti! Asadar, numai impreuna PR-ul online cat si PR-ul offline imi ofera sustinerea potrivita pentru demersurile in comunicare.
LivePR: Femeile sau barbatii? Cine reuseste sa fie mai bun in acest domeniu?
Atat femeile cat si barbatii au partile lor specifice pe care sunt foarte buni prin natura lor umana. Barbatii sunt mai rationali-asa ca stiu sa ia deciziile mult mai calculat, pe cand femeile sunt mai intuitive si accepta provocarile. In ceea ce priveste reusita, se poate observa cu usurinta ca sunt foarte buni in acest domeniu atat barbatii cat si femeile. Un exemplu relevant ar fi sa aruncam o privire in topurile celor mai bune campanii de PR si sa vedem cine sta in spatele lor. Vom observa ca se pastreaza proportionalitatea intre barbati si femei. Pana la urma nu conteaza daca sunt femei sau barbati, ci mai degraba pregatirea, calitatile, atitudinea si modul in care isi fac munca!
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro