București, 30 septembrie: Așteptările tinerilor din România în ceea ce privește primul loc de muncă vizează un salariu lunar de 2.200 lei și un program de lucru săptămânal care nu depășește 40 de ore, preferabil într- o corporație mare, ocupând o poziție specializată, arată raportul independent-Graduate Barometer 2016-lansat de Trendence Institut.
Pretențiile absolvenților de universitate din România nu sunt cu mult diferite de cele ale ungurilor și polonezilor. Ținerii români își doresc ca primul loc de muncă să le aducă un venit anual de 5.954 euro și să nu îi solicite săptămânal mai mult de 40 de ore. Însă așteptările sunt departe de media europeană, care se ridică la un venit anual de 23.127 euro, adică aproape 2.000 euro pe lună și 42 de ore de lucru săptămânal.
Conform rezultatelor studiului, cele mai mari așteptări sunt cele ale tinerilor elvețieni, cu un program de lucru de 44 de ore, dar și un salariu pe măsură, peste 60.000 euro anual.
Același raport evidențiază și prioritățile în carieră ale celor proaspăt intrați în câmpul muncii din România. 83.9% dintre aceștia preferă o angajare permanentă. Situația nu este cu mult diferită la nivel european, 81.6% dintre tineri optând pentru aceeași variantă. Doar 16.1% în România, respectiv 18.4% în Europa preferă să fie angajați temporar. De altfel, trendul absolvenților români nu diferă cu mult de cel european.
Când vine vorba de sarcinile dorite, 53.8% dintre absolvenții europeni își doresc sarcini strategice, în detrimentul sarcinilor operaționale, fiind urmați îndeaproape de 51% dintre români. 57.2% dintre studenții români își doresc să lucreze într-o corporație mare și la fel își doresc și 53.8% dintre absolvenții din celelalte țări. Românii, în proporție de 59.4%, și europenii – 55.6%, urmăresc să ocupe o poziție specializată în cadrul companiei și doar 40.6%, respectiv 44.4% tind spre o funcție de management.
Diferențe între preferințele absolvenților români și cele înregistrate la nivel european se pot remarca în ceea ce privește pregătirea pentru jobul dorit. În timp ce 54.6% dintre europeni mizează pe specializare, 53.6% dintre tinerii români aleg acumularea de competențe și aptitudini generale. Mai mult, în timp ce 61.5% dintre români sunt pregătiți să cumuleze cunoștințele și aptitudinile necesare în cadrul unui program de training, 51.1% dintre absolvenții din alte țări vor să între direct pe post.
Când vine vorba de cât de mult îi ajută cursurile studiate pentru intrarea pe piața muncii, studenții români în proporție de 54.2% sunt de părere că acestea le oferă competențele și aptitudinile necesare, în timp ce doar 43.7% dintre absolvenții europeni fac aceeași afirmație.
Absolvenții Universității Româno-Americane își doresc să devină antreprenori
Spiritul antreprenorial se face simțit mult mai mult în rândul celor care au urmat cursurile Universității Româno-Americane. Dacă la nivel european și național doar 24.1% respectiv 37.6% dintre tineri cochetează cu ideea de a-și deschide propria firmă, 43.9% dintre absolvenții Universității Româno-Americane au de gând să facă acest pas în timpul studiilor sau după absolvire.
„Consilierea academică și orientarea în carieră a studenților reprezintă un obiectiv al programului strategic al Universității Româno-Americane. Ne dorim ca tinerii să dobândească, pe parcursul anilor de studiu, competențele necesare și să-și dezvolte aptitudinile pentru a reuși pe piața muncii. Beneficiind de numeroasele programe de consiliere în carieră, de pregătire practică și un corp academic format atât din profesori de prestigiu la nivel național și internațional, cât și din specialiști de top în domeniile lor de activitate, studenții universității descoperă ceea ce le place și învață cum să transforme o pasiune într-un stil de viață. Astfel, odată ce și vor găsi locul de muncă dorit, aceștia nu doar că vor avea competențele necesare pentru a fi foarte buni în ceea ce fac, dar activitatea desfășurată le va aduce și o mare satisfacție. Studenții dobândesc independență și curaj din punct de vedere profesional, care se manifestă, în multe cazuri, prin decizia de a se dezvolta în mod independent și a deschide propria afacere. După cum arată cifrele studiului, nu puțini au acest curaj și avem convingerea că o parte din această încredere în forțele proprii, resimțită la nivelul absolvenților noștri, se datorează modelului de educație și oportunităților pe care Universitatea Româno-Americană le oferă”, a declarat Ovidiu Folcuț, Rectorul Universității Româno – Americane.
Studiul a fost realizat în perioada septembrie 2015 – februarie 2016, în 930 de universități din 24 de țări cu participarea a 300.000 de absolvenți.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro