Schimbul de anvelope este strict necesar, atat in perioada de trazitie dintre sezonul estival si anotimpul hibernal, cat si in cazul uzurii masive a uneia sau a ambelor ambelope.
Anvelopele fac parte din categoria pieselor moto extrem de sensibile, in conditiile infrastructurii deficitare din Romania. Asadar, se impune ca acestea sa fie verificate de fiecare data la debutului unui nou sezon de condus pe doua roti, mai ales daca ele nu au mai fost inlocuieste de o buna bucata de timp.
Inainte de a pleca la drum, cei mai experimentati mecanici romani iti atrag atentia sa le studiezi, cu lux de amanunte, in fiecare dimineata, la plecare. Este poate cel mai bun prilej ca sa poti descoperi micile crapaturi, taieri, umflare neregulata ori eventuale obiecte ascutite, precum pietrele sau cuiere, infipte in profil.
Uzura cauciucurilor moto este un fenomen ireversibil natural, care marcheza viata anvelopei. Uzura, prin natura ei, poate afecta profund aderenta rotii, capacitatea de rulare pe carosabil umed sau uscat, cat si poate avea un impact major in ceea ce inseamna cresterea distantei de franare.
In al doilea rand, anvelopele uzate submineaza puterea de manevrabilitate a motocicletei, in ceea ce insemana rularea pe timp de ploaie. In acest context, defectiunile cu impact tragic devin iminente. Comandati online cauciucuri moto unimotors.ro dealer autorizat
Uzura anvelopei poate interveni oricand, din senin aproape. Temperatura de rulare a asfaltului, distantele mari parcurse frecvemt fac ca uzura sa fie notabila. Nu mai vorbim de faptul ca anvelopele se uzeaza cu atat mai rapid cu cat asfaltul este mai incins.
Si, cum preferi sa mergi pe litoral in saua unei motocictele, atunci cand temperaturile atmosferice ating sau depasesc pragul de 35 de grade, iar temperatura asfaltului trece de 50 de grade, trebuie sa constientizezi riscurile la care te poti expune!
Informatii in acest sens, in vederea unei inlocuiri rapide sunt cuprinse si in cadrul unor manuale reparatii moto! Aceste manuale iti pot furniza informatii cu privire la peticirea camerei anvelopei sau la modalitatea de demontare a celor vechi si de montare a setului nou de anvelope.
Fisura usoara sau discreta a anvelopei se poate rezolva fara costuri prea mari, prin peticirea partii fisurate si aplicarea unui dop unei anvelope tubeless. Este, practic, o metoda de repraratie minora, eficienta mai ales pana mergi la o vulcanizare!
In caz de defectiune majora, inlocuirea uneia sau a ambelor anvelope sau a unei camere ar reprezenta o optiune generatoare de costuri mai mici, spre deosebire de lungile si sufocantele operatiuni de peticire.
Asa ca, pentru inceput, informatiile din manualele reparatii moto constituie un ghid complet de diagnoza, care sa te sa iti dai seama de maniera in care sa efectuezi inspectia si de gravitatea defectiunii.
Totodata, in acele manuale reparatie moto apar date complete cu privire la legatura dintre presiunea la roti si gravitatea fisurilor survenite.
Pentru a stabili indicatorii de uzura, presiunea la roti se verifica, obligatoriu, primavara, la startul sezonului pe doua roti. Pierderea brusca a presiunii implica, inevitabil, o problema serioasa. Insa, flucturatiile mici de presiune sunt admise, ele pot surveni si pe fondul diferentelor de temperatura de la o zi la alta. Presiunea se va readuce la valori normale, in cazul diferentelor mici. In cazul in care valoarea presiunii se situeaza mult sub limitele normale, se recomanda inspectarea anvelopelor pentru depistarea obiectelor taioase, cum ar fi cuiele. Drumetii cu motocicleta, prin Romania? Nu ezita sa vizitezi cele mai frumoase locuri!
Documentati-va din timp, cititi stiri de ultima ora!
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro