În contextul actual, caracterizat de o piață a joburilor instabilă și foarte volatilă, redactarea unui CV bun trebuie să ocupe un loc important în topul priorităților tale, mai ales dacă îți cauți activ un loc de muncă.
Fie că vrei să găsești un job în finanțe, marketing, IT sau mai degrabă urmărești o angajare videochat sau, de ce nu, un rol în domeniile creative, regulile redactării unui CV câștigător sunt aceleași.
Așadar, dacă ai ajuns aici pentru că vrei să înveți cum să redactezi un CV bun și care să atragă atenția recrutorilor, în cele ce urmează îți prezentăm câteva reguli simple care te pot ajuta să fii chemat(ă) mai repede la interviu.
Ce înseamnă asta, mai precis? Înseamnă că ar trebui să citești foarte bine anunțul de angajare și să evidențiezi în CV acele lucruri care te apropie cel mai mult de ceea ce caută angajatorul.
De exemplu, dacă în anunțul de angajare compania specifică faptul că sunt favorizați candidații care cunosc limba finlandeză, iar tu stăpânești această limbă străină, ar trebui ca acest aspect să fie menționat cât mai sus în CV și nu lăsat undeva la final. În condițiile în care recrutorii primesc chiar și sute de CV-uri lunar și nu au timp să le parcurgă în detaliu pe toate, este important să dai o mână de ajutor și să evidențiezi lucrurile care te apropie cel mai mult de ceea ce caută angajatorul.
O greșeală pe care o fac mulți dintre cei care își caută joburi ține de dimensiunea CV-ului. Ideal ar fi să încerci să îți structurezi CV-ul în 2 sau 3 pagini, nu mai mult. Așa cum aminteam mai sus, în contextul în care recrutorii primesc sute de CV-uri, ai foarte puțin timp la dispoziție pentru a atrage atenția, uneori chiar de ordinul zecilor de secunde.
CV-ul tău ar trebui să fie ca un trailer care spune lucruri importante despre filmul în sine, însă nu plictisește și îl face pe cititor curios să afle mai multe.
Nimeni nu își dorește să cheme la interviu un om care trimite un CV plin de greșeli. Așadar, după ce redactezi CV-ul alocă-ți timp pentru a reciti ce ai scris și eventual implică și o a doua persoană care să arunce un ochi și să vâneze posibile greșeli pe care le-ai făcut.
De asemnea, folosește fraze scurte și enumerări, nu structura sub formă de poveste. Bullet-urile sau liniuțele pot fi utile și ele pentru că îl ajută pe cel care citește să parcurgă textul mult mai repede.
O altă greșeală pe care o fac mulți candidați este aceea de a pune în CV toate experiențele, cursurile și aptitudinile pe care cred că le au. De ce este acest lucru grești? Evident, din același motiv: un recrutor alocă câteva minute fiecărui CV, iar dacă nu găsește din prima informațiile pe care le caută, trece la următorul.
Așadar, dacă, de exemplu, aplici pentru un rol de content marketing, dar ai mai lucrat și ca inginer sau client service la bancă, ideal ar fi să omiți ultimele două experiențe pentru că nu sunt relevante pentru postul pentru care aplici.
Poți să povestești despre aceste experiențe la interviu, însă în CV ar fi ideal să lași doar acele roluri care dovedesc că ai experiență pentru rolul pentru care aplici.
Nu în ultimul rând, nu uita să atașezi CV-ului și o scrisoare de intenție în care detaliezi motivele pentru care vrei să primești rolul pentru care aplici. Nu încerca să copiezi modelele standard de scrisoare de intenție care se găsesc pe internet, care nu spun nimic despre candidat și sunt plictisitoare, ci încearcă să formulezi o scrisoare de intenție în cuvintele tale și cât mai pliată pe tine și pe experiența ta.
Cu cât scrisoarea de intenție este mai personalizată, cu atât șansele ca recrutorul să vadă că îți dorești cu adevărat jobul respectiv și să te cheme la interviu cresc.
Așadar, acestea sunt principalele criterii de care trebuie să ții cont atunci când redactezi un CV câștigător. Succces, îți ținem pumnii să primești jobul dorit!
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro