Pentru oamenii de PR și comunicare din sectorul artistic este o adevărată dramă, ca la ora concertului, sau la ora vernisajului expoziției sala este goală. În primul rând, în această situație, artistul sau artiștii primesc o lovitură puternică de moral, iar în al doilea rând responsabilul cu promovarea evenimentului primesc, la rândul lor o dovadă usturătoare a faptului că nu și-au prea văzut de treabă.
Cauzele insuccesului concertului pot fi multiple, dar pentru a evita o astfel de situație stânjenitoare, poți începe cu scrierea unui comunicat de presă. Bineînțeles, nu este suficient un sigur comunicat, pentru a atinge publicul țintă, ci de o serie de comunicate plasate strategic, astfel încât publicul vizat să afle de concert, să devină interesat și să facă pasul următor, acela de a cumpăra biletul și de a merge să se delecteze în acordurile muzicii pe care o preferă. Concertul este evenimentul principal de promovare a artistului în fața publicului său, așa că, folosește toate canalele pe care le ai dispoziție pentru ca artiștii pe care-i reprezinți să cânte cu toate biletele vândute. În primul rând, respectă elementele de bază ale redactării oricărui comunicat de presă, indiferent de domeniu. Atât timp cât ai în vedere să acoperi punctele esențiale, respectiv cine, ce, unde, când, de ce și cum. Dacă în comunicat acoperi toate aceste elemente, vei furniza toate informațiile de care un redactor are nevoie pentru a încropi un articol despre evenimentul pe care îl promovezi, în limita spațiului editorial disponibil. Totuși redactarea „ca la carte” a unui comunicat de presă, nu asigură și distribuția informației. Dacă titlul nu este conceptu astfel încât să atragă, să stârnească interesul, iar paragraful introductiv nu stimulează continuarea lecturii pentru obținerea informațiilor complete, este foarte posibil ca efortul depus pentru redactare să nu se regăsească în impactul pe care îl va avea materialul trimis. În ceea ce privește distribuția, folosește site-urile specializate, dar pentru a asigura evenimentului un impact local, adică pentru a stabili legătura directă cu publicul din spațiul geografic în care se desfășoară evenimentul, este recomandat să contactezi telefonic publicațiile locale după ce ai trimis comunicatul să-ți arăți disponibilitatea pentru a oferi mai multe detalii, dar și pentru a-i invita pe reprezentanții presei locale să participe la concert. Cu siguranță, a doua zi, când vor ajunge la redacție vor scrie un articol despre experiența pe care au avut-o, ceea ce se va traduce într-un capital de imagine important pentru artiștii pe care îi reprezinți.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro