Comunicatul de presa este, probabil, cea mai buna unealta de comunicare in peisajul online, mai ales datorita platformelor de publicare si distributie disponibile. Specialistul in PR, cu diploma de licenta in PR si comunicare, are doar notiuni vagi despre cum ar trebui sa arate un comunicat de presa scris exclusiv pentru online, material care odata ce este publicat, urmeaza sa fie distribuit pe retelele sociale, va intra in contact direct cu destinatarii mesajului, de cele mai multe ori, fara ca mesajul sa mai fie „periat” presa. Pierduti in definitiile stufoase si oarecum neadaptate la realitatile comunicationale actuale, proaspatul specialist in PR, aflat fata in fata cu redactarea si publicarea de comunicate de presa in online, alearga la manualul de relatii publice, isi reaminteste definitia pentru aceasta „arma” pe care o are in arsenal si pleaca la „atac”. Avantajul online-ului este ca oricine, persoana fizica sau companie are acces foarte usor la propria platforma de distributie de informatie, cat si la platforme specializate, prin care poate transmite informatia direct la destinatar, la publicul tinta, la clientii potentiali, fara a mai fi nevoie sa o mai treaca prin etapele complicate de aprobare din redactie unui ziar sau a unei reviste. De aceea, regulile se schimba fata de cele prezentate in definitia din manual, mai ales ca destinatarul principal nu este presa, ci consumatorul, publicul tinta. Astfel si termenul de comunicat de presa devine eronat, dar pana la gasirea unui altul il putem folosi cu incredere. Cateva dintre cele mai frecvente greseli in conceperea si redactarea unui comunicat de presa pentru online sunt cam cele ce urmeaza: Neglijarea destinatarului – in general, cand publici ceva online, indiferent de mediu, te adresezi publicului propriu, clientilor potentiali, nu unor intermediari in transmiterea informatiilor. Jurnalistii ofera o mai mere legitimitate mesajului, dar nimeni nu poate garanta ca odata ce a vazut comunicatul de presa in inbox il va si trimite spre publicare. Neglijarea cuvintelor cheie – o cercetare in ceea ce priveste cuvintele cheie cele mai performante pentru clientul care solicita redactarea si distributia unui comunicat de presa este esentiala. Materialul se adreseaza si motoarelor de cautare, iar unul dintre scopurile sale ar trebui sa aiba in vedere si imbunatatirea pozitionarii in rezultatele cautarilor. Limbaj de lemn – un comunicat de presa este scris de obicei intr-un stil jurnalistic, dar pentru a fi eficient in online, specialistul in comunicare trebuie sa depaseasca normele stricte ale stilului si sa creeze un continut atractiv, care sa il determine pe cititor sa-l distribuie mai departe. Relatarea de fapte ar fi bine sa primeasca un „ambalaj” atractiv pentru cititorul de pe internet. Online-ul schimba regulile de redactare ale comunicatului de presa, deoarece presupune o noua abordare a comunicarii. Atunci cand iti cunosti publicul tinta foarte bine, poti interveni cu elemente la care stii ca reactioneaza. Pana la urma, asta si urmaresti, reactii, actiuni.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro