Biroul este spatiu unde ne petrecem o buna parte din zi. Nu toti, doar cei care obisnuim sa ne castigam existenta in fata unui calculator sau in fata unor hartii sau cei care sunt inca pe bancile scolii. Este normal, asadar, sa ii acordam o atentie foarte mare atunci cand il amenajam si sa ne asiguram ca este perfect pentru o productivitate cat mai mare. Pana la urma, nu timpul de lucru conteaza, ci ceea ce faci in acel timp, iar spatiul de birou poate sa iti creeze un mediu care sa te faca extrem de productiv.
Exita o multime de elemente care pot face parte din birou, multe din ele cu folos,altele cu mai putin folos. Iata o parte dintre cele cu folos, care nu trebuie sa lipseasca dintr-un birou de buna calitate si care trebuie sa indeplineasca anumite conditii pentru a fi cu adevarat eficiente.
- Locul unde iti pui biroul. Alegerea camerei unde ai biroul este cel mai important lucru, de departe. Aceasta trebuie sa fie intr-un loc luminos ( cu cat mai multa lumina naturala), spatios si mai ales linistit. Nu inseamna ca esti antisocial daca lucrezi singur, ci doar ca esti foarte focusat pe ceea ce faci.
- Lumina. Lumina joaca un rol foarte important in productivitatea pe care ti-o ofera un spatiu de birou. Aceasta trebuie sa fie cat mai naturala, asadr, biroul propriu zis trebuie sa il pui cat mai aproape de geam. De asemenea, este ideal ca lumina sa cada din lateral, pentru a nu obosi ochiul. Atunci cand se lasa seara, daca vrei sa continui sa lucrezi, trebuie sa iti asiguri o lumina puternica, pe cat posibil, neobositoare.
- Mobilierul. Camera de birou nu trebuie sa contina un birou si atat. Pe langa birou mai ai nevoie de scaun, de dulap si, cam atat. Alege-ti un scaun confortabil, care sa iti poata sustine spatele intr-o pozitie cat mai corecta si cat mai placuta si un dulap cu cat mai multe sertare, in asa fel incat sa te organizezi foarte bine. Dulapul nu trebuie sa fie unul foarte mare, deoarece vei pune documente in el, nu haine, insa trebuie sa fie foarte bine compartimentat. Un dulap birou poate sa decida destul de mult cat de productiv esti.
Daca eviti prea multe accesorii si elementele extrem de confortabile, cum ar fi o canapea, atunci cu siguranta vei putea sa lucrezi in cel mai eficient mod posibil.