Intelegerea profunda a proceselor din perspectiva clientilor este esentiala daca dorim imbunatatirea livrarilor de produse si/sau servicii si sa asiguram profitabilitatea durabila a companiilor. Este important sa intelegem ce traseu fizic si/sau informational parcurg activitatile destinate unui client sau unei grupe de clineti la noi in organizatie si ce intrari trebuie sa asiguram pentru a livra iesirile de bunuri si/sau servicii de calitate, la timp si cu un cost acceptabil de catre piata. Value Stream Mapping (VSM) si Process Mapping sunt tehnici pentru toti angajatii unei firme si sunt instrumente de diagnosticare si de abordare cu succes a problemelor.
Training-ul "Value Stream Mapping si Process Mapping" (27, 28, 29 Octombrie 2011, Bucuresti) permite participantilor sa inteleaga rolul, obiectivele, principiile, tehnicile si instrumentele proceselor afacerilor prin explicarea teoretica si practica de la simplu la complex a tuturor informatiilor necesare pentru proiectare si implementare.
La finalul training-ului veti sti sa:
- proiectati si sa imbunatatiti principalii pasi si sub-pasi ai proceselor;
- implicati exact oamenii necesari in procese si sa stabiliti exact momentul implicarii acestora;
- utilizati simboluri pentru proiectarea proceselor;
- stabiliti standarde de munca si sa abordati munca non-standard;
- concepeti fise de post si proceduri clare de munca;
- eliminati barierele dintre oamenii care trebuie sa munceasca impreuna in procese;
- stabiliti tintele proceselor prin indicatori de performanta si nivelul variatiilor proceselor;
- masurati si analizati problemele din procese pentru a sustine metodologia Lean Six Sigma;
- cresteti viteza livrarilor, imbunatatiti costurile si cresteti nivelul de calitate al proceselor;
- eliminati si/sau controlati munca redundanta, paralela, in asteptare sau fara valoare pentru client .
Descrierea subiectelor abordate:
Prima zi
1) Scopuri si Obiective (Procesele; Managementul Performantelor si Managementul Proceselor);
2) Rezultatele Process Mapping si Value Stream Mapping (definitii; performantele LEAN; planul unui proiect Six Sigma; formarea echipelor; definirea operatiunilor);
3) Process Mapping (definirea Process Mapping; Process Flowchart traditional si diferite tehnici; definirea scopurilor proceselor; alegerea tintelor proceselor; exemple);
4) Process Map si indicatori de performanta (identificarea, segmentarea si intelegerea clientilor; documentarea situatiei curente in 10 pasi; analiza si interogarea proceselor; analiza pierderilor; crearea planurilor de actiune; criterii de stabilire a prioritatilor; KAIZEN; standardizarea muncii; documente de lucru; simboluri; KPI si exemple);
A doua zi
5) Culegerea informatiilor pentru Value-Stream Mapping (utilitatea Value Stream Management; intelegerea cererii clientilor si a pietei; principiile Lean de baza/ Pull vs. Push; fluxul de informatii si fluxul material; VSM storyboard);
6) Introducere in Value Stream Mapping (alegerea VSM, intelegerea pietei, intelegerea fluxurilor, intelegerea capacitatilor);
7) Starea Curenta in Value Stream Mapping (starea curenta VSM; indicatorii de performanta Lean);
8) Starea Viitoare si imbunatatirea Value Stream Mapping (starea viitoare VSM; KAIZEN; crearea planurilor KAIZEN; KAIZEN in 12 pasi; implementarea planurilor KAIZEN, VSM - leadership);
A treia zi
9) Rezolvarea problemelor (pasii A3/PDCA - exemple, 4-6 M, 7 instrumente ale calitatii, P-FMEA, 8-D Problem Solving, Brainstorming, Spaghetti Diagrams, SIPOC etc.);
10) Calculatia de cost si procesele - Lean Accounting (Value Stream Costing vs. Cost Deployment - Kaizen Costing);
11) Exercitii si Workshop (VSM si A3).
Cine sunt beneficiarii?
Training-ul este conceput pentru doua categorii care trebuie sa inteleaga cum se planifica, cum se raporteaza si cum se comunica indicatorii de performanta din procesele de business:
1. Top Management: Presedinte; Chief Executive Officer (CEO); Chief Operating Officer (COO); Vice President of Operations; General Manager; Vice President of Marketing; Marketing Manager; Chief Financial Officer (CFO); Controller; Vice President of Production; Production Manager, HR Manager, etc)
2. Supervizori, Manageri si Team Lider: Lean Manager, Kaizen Manager, Operations Manager; Process Manager, Quality control, Safety, Environmental Manager; Office Manager; Purchasing Manager; Sales Manager; Supply Chain Manager; Manager planificarea fortei de munca; Manager masurarea timpului; Project Manageri, Manageri administrativi, etc.
Cine va sustine training-ul:
Alin POSTEUCA, Managing Partner la EXEGENS, a ajutat zeci de companii in ultimii 10 ani pentru a implementa tehnici de controlling si de productivitate. Are experienta in training de 10 ani. El este Doctor in Contabilitate manageriala, este MBA, este Expert contabil - Bucuresti, este Expert evaluator, are certificare IAS/IFRS la ATC, este formator autorizat CNFPA.
Este membru al Society of Manufacturing Engineers - SME (USA), al Association for Manufacturing Excellence - AME (USA) si colaboreaza strans cu European Association of National Productivity Centres - EANPC (Belgium), cu World Confederation of Productivity Science - WCPS (Canada) si cu World Academy of Productivity Science (Canada).
A publicat numeroase articole si studii privind productivitatea si controlling-ul. Participa in mod curent la conferinte interne si internationale cu prezentari privind productivitatea din Romania.
Costuri:
Taxa de participare este de 330 EUR/ persoana (la care se adauga TVA).
Se asigura: suport de curs in format fizic si electronic pe CD (mapa de training) si pauze de cafea. Se acorda o reducere de 10% pentru minim 3 participanti din cadrul aceleiasi companii. Se acorda o reducere de 8% pentru clientii Exegens. Reducerile sunt cumulabile.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro