Primul trimestru al anului curent reprezinta un inceput bun pentru constructorul de la Mioveni. Brandul romanesc a inregistrat succese in Franta si Germania chiar daca aici, piata auto se afla in scadere.
Cea mai mare crestere pe piata auto franceza
Cresterea procentuala din Franta a ajuns la 7,3% echivalentul a 46.900 de autoturisme. Chiar daca in luna iunie, a fost inregistrata o scadere de 18,7%, vanzarile de la inceputul anului au reusit sa ofere constructorului roman cea mai mare crestere pe piata auto din Franta.
Dacia, parte a grupului auto Renault, a inregistrat o crestere a cotei de piata de 4,19%, comparative cu primele luni ale anului trecut cand aceasta a reusit sa ajunga la 3, 48%. Domeniul auto francez a cunoscut o scadere de pana la 11% ajungand la 1,118 milioane de autoturisme, in timp ce statisticile mentionau un numar de 1,256 de milioane pentru anul 2012.
Dacia se vinde desi piata auto din Germania a scazut
Datele releva cresteri si pe piata auto din Germania, acolo unde vanzarile au crescut in primul semestru cu pana la 8,4% comparative cu aceeasi perioada a anului precedent, ajungand la 23.481 de autoturisme vandute. In acest timp, piata auto a scazut cu 8,1% la 1,5 milioane de masini.
Pe langa marca romaneasca se mai afla alte 7 producatori care au inregistrat de asemenea, cresteri semnificative dintr-un total de 33 de marci analizate, conform declaratiilor oficiului pentru inmatriculari german KBA. Printre producatori care au inregistrat cresteri se numara Jaguar cu 35%, Seat cu un procent de 30% si Land Rover cu 21%.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro