Sectorul vehiculelor comerciale este vizibil afectat de fluctuatiile economice. Cu toate acestea, perspectivele pe termen mediu si lung sunt foarte promitatoare. Daimler Trucks a fost pregatit pentru ciclurile fluctuante si, drept urmare, a fost in masura sa demonstreze ca sectorul vehiculelor comerciale poate obtine rezultatele solide in 2012 chiar si atunci cand vremurile sunt dificile.
In ciuda variatiilor mari de evolutie pe pietele pe care activeaza, Daimler Trucks a reusit sa creasca semnificativ vanzarile in acest an. In luna noiembrie, unitatile de vanzare pentru cele sase branduri ale diviziei - Mercedes-Benz, Fuso, Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses si BharatBenz – au totalizat aproximativ 424.000 de vehicule (ianuarie - noiembrie 2011: 371.000.). Acest rezultat nu numai ca a marcat o crestere de 14% fata de cifra inregistrata in aceeasi perioada a anului precedent, ci, mai mult, a insemnat ca vanzarile dupa 11 luni au fost aproape la acelasi nivel cu cel atins in intregul an 2011 (aproximativ 426,000 unitati).
\"Suntem multumiti de nivelul de dezvoltare din 2012\", declara Andreas Renschler, membru al Consiliului de Administratie al Daimler, responsabil de Daimler Trucks si Daimler Buses. \"Am inregistrat o crestere substantiala a vanzarilor, in ciuda volatilitatii pietelor. Acest lucru arata ca modelul nostru de afaceri implementat la nivel mondial, \"Trucks for the world\", da rezultate. Activitatea noastra in crestere pe piete foarte promitatoare, cum ar fi Rusia, India si China, ne-a facilitat posibilitatea de a beneficia, mai mult ca oricand, de cererea in continua crestere pentru vehicule comerciale, la nivel global.” In luna decembrie, Renschler a semnat o prelungire de cinci ani a contractului, asa ca va ramane in continuare in Consiliul Daimler, responsabil pentru Daimler Trucks si Daimler Buses, pana la 30 septembrie 2018.
Principalii piloni de crestere ai Daimler Trucks in 2012 au fost pietele din Asia si America de Nord. Trucks NAFTA a vandut aproximativ 129.000 de camioane in noiembrie, in crestere cu 21% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Evolutia a fost mai puternica in Asia, unde vanzarile au crescut cu aproape o treime in noiembrie, pana la 162.000 de unitati (ianuarie-noiembrie 2011: 124.000). Fuso a inregistrat o crestere de vanzari peste medie in Japonia, unde cifrele au crescut cu 35%, la aproximativ 32.000 de unitati.
Piata braziliana s-a dovedit a fi o provocare in 2012, deoarece incetinirea economiei si introducerea noului standard de emisii Euro V de la inceputul anului au condus la un declin in sectorul vehiculelor comerciale. De asemenea, o lunga perioada de incertitudine in privinta stimulentelor financiare pentru bunurile de capital a generat o scadere accentuata a achizitiilor clientilor. Divizia Trucks nu a putut sa combata acest trend, astfel ca vanzarile unitatii din Brazilia au scazut cu 31%, la sub 28.000 de vehicule. Criza datoriilor din Europa si-a pus, de asemenea, amprenta asupra vanzarilor. Cu toate acestea, datorita modelului de ofensiva impus de noul Actros, Daimler Trucks a reusit sa amortizeze evolutia negativa. Ca urmare, vanzarile de camioane Mercedes-Benz din Europa au crescut usor din ianuarie pana in noiembrie 2012, cu 3% comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, la aproape 76.000 de unitati. In plus, Mercedes-Benz a avut o evolutie buna in Turcia, unde vanzarile au crescut cu 2%, la aproximativ 14.900 de unitati in primele 11 luni ale anului trecut.
Evolutiile pozitive din Europa si Turcia au permis diviziei sa contracareze diminuarea pietei din Brazilia, dar nu au putut impiedica scaderea de 6% din vanzari, ajungand la 132.500 de unitati pentru Trucks EU/LA, din ianuarie pana in noiembrie 2012 (ianuarie - noiembrie 2011: 141.200).
Mercedes-Benz a continuat ofensiva de produse in 2012. Noul Actros a dovedit in urma testelor comparative ca, fie si in varianta Euro VI, consuma combustibil semnificativ redus fata de predecesorul sau. In toamna anului 2012, noul camion Antos pentru transport cu sarcina grea a fost prezentat publicului. Primavara anului 2013 va aduce lansarea noului camion Arocs, destinat sectorului constructiilor. \"Actros, Antos si Arocs sunt rezultatele tangibile ale platformei noastre pentru camioane de sarcina grea, care ajuta Daimler Trucks sa mearga mai departe cu strategia sa de modul\", afirma Renschler. \"Scopul acestei strategii este de a realiza la nivel global o rata de componente comune cat de mare posibil si de a genera astfel sinergii si economii de scara.\"
Daimler Trucks nu este doar de referinta atunci cand vine vorba de sistemele de conducere conventionale. De exemplu, acest fapt a fost demonstrat in mod impresionant la IAA Commercial Vehicles, unde divizia a prezentat publicului european Fuso Canter Eco Hybrid. Consumul de combustibil al noului model este cu pana la 23% mai mic decat in cazul unui Canter obisnuit. Mai mult decat atat, luand in calcul costul moderat platit suplimentar pentru tehnologia hibrid, Canter Eco Hybrid isi amortizeaza investitia in doar trei-patru ani, in conditii normale de operare si kilometraj anual obisnuit.
In 2012, Daimler Trucks a facut, de asemenea, progrese majore in activitatile sale pe pietele emergente. Divizia a extins parteneriatul lansat in Rusia in 2008 cu liderul de piata pentru camioane de sarcina grea, Kamaz. Cele doua societati mixte rusesti - Mercedes-Benz Trucks Vostok (MBTV) si Fuso Kamaz Trucks Rus (FKTR) - au luat un avant considerabil. In noiembrie, Daimler si Kamaz au semnat un acord pentru a livra motoare si axe pentru camioane si autobuze oferite de producatorul rus. Contractul prevede o aprovizionare initiala cu peste 7.000 motoare si 15.000 axe pe an. In viitor, cele doua companii intentioneaza sa fabrice axe intr-o societate mixta. In acest scop, Daimler Trucks va infiinta si extinde o retea de componente in Rusia. In iunie anul trecut, Daimler si Kamaz au semnat de asemenea un acord de licenta pentru furnizarea de cabine Mercedes-Benz Axor si pentru localizarea treptata a activitatilor de productie aferente. Aceste cabine vor fi folosite intr-o noua generatie de camioane Kamaz, care va fi lansata pe piata din Rusia in acest an.
\"Daimler Trucks beneficiaza acum de parteneriatul cu Kamaz in trei moduri,\" spune Renschler. \"In primul rand, societatile noastre mixte impreuna cu Kamaz pentru productia de camioane Mercedes-Benz si Fuso se impun pe piata din Rusia. In al doilea rand, vindem componente catre partenerul nostru si, in al treilea rand, avem o participatie la liderul de pe piata ruseasca - o companie care face progrese tehnologice uriase si astfel obtine oportunitati mai bune de vanzare, datorita componentelor noastre.\" In total, Daimler Trucks a inregistrat o crestere a vanzarilor in Rusia de 34%, pana la aproximativ 6.600 de unitati in primele 11 luni ale anului trecut.
In India, a treia piata de camioane ca marime din lume, Daimler Trucks are acum propriul brand - BharatBenz. Daimler a investit un total de 700 de milioane de euro intr-o noua fabrica de camioane in Chennai, care a inceput operatiunile in aprilie. Productia a fost demarata cu camioane de sarcina grea, iar in ultimul trimestru au urmat camioanele de sarcina medie. Chennai poate produce in prezent 36.000 de unitati pe an, insa planurile prevad o capacitate de extindere la peste 70.000 de unitati. Filiala grupului Daimler India Commercial Vehicles (DICV) va lansa 17 modele de camioane, intre 7 - 49 tone GVW, de acum si pana in 2014. Vehiculele vor fi special concepute pentru a satisface cerintele din ce in ce mai complexe ale clientilor din India.
Daimler Trucks urmareste o strategie duala pe piata chineza, unde cererea pentru camioane premium Mercedes-Benz este in continua crestere. Mercedes-Benz aproximeaza vanzari de peste 6.000 de camioane in China in 2012, stabilind astfel un nou record pentru Mercedes in aceasta tara si aducand vanzarile din China la aproximativ acelasi nivel ca si vanzarile de camioane Mercedes-Benz din pietele cheie europene. Oportunitati majore de crestere exista si in segmentul de volum al Chinei, in care Daimler Trucks se implica de la inceputul lui iulie, printr-o societate mixta cu Foton (Beijing Foton Daimler Automotive) si cu brandul de camioane Auman.
Segmentul de camioane moderne care include camioanele Auman de sarcini medii si grele si modelele BharatBenz se extinde rapid in multe piete emergente. Expertii cred ca acest segment de camioane robuste, de inalta calitate, dar accesibile in acelasi timp, va creste mai repede decat oricare altul in tari precum China si India, in urmatorii ani.
Daimler Trucks considera ca are o oportunitate buna de crestere anul viitor, pornind de la succesul vanzarilor realizate in 2012. Acest obiectiv se bazeaza pe previziunile conform carora piata de camioane se va extinde usor in 2013 la nivel global si ca Daimler Trucks va beneficia de domeniul sau de aplicare la nivel mondial, fiindca incearca sa castige cote de piata suplimentare. \"Cu toate acestea, nu ar trebui sa subestimam riscurile crizei datoriilor europene sau reglementarile guvernamentale ce pot influenta cererea de camioane\", spune Renschler. Astfel, camioanele vor constitui in continuare un sector de crestere pe termen mediu si lung, iar expertii cred ca piata camioanelor se va extinde la o rata anuala medie de 3 pana la 4% de acum si pana in 2020. Potrivit lui Renschler, Daimler Trucks va creste peste medie, datorita acoperirii globale si varietatii de branduri. \"Suntem producatorul numarul unu de camioane de sarcini medii si grele si avem toate sansele sa consolidam in continuare aceasta pozitie\", spune Renschler.
Despre Daimler
Daimler AG este una dintre cele mai importante companii de automobile. Cu diviziile sale
Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses si Daimler Financial Services, grupul Daimler este unul dintre cei mai mari producatori de automobile premium si cel mai mare producator mondial de vehicule comerciale cu o acoperire globala.
Daimler Financial Services ofera finantare, leasing, management al flotei, asigurare si servicii inovatoare de mobilitate. Fondatorii companiei, Gottlieb Daimler si Carl Benz, au facut
istorie cu inventarea automobilului in anul 1886. Fiind un pionier al ingineriei auto, Daimler continua sa modeleze viitorul mobilitatii si astazi: grupul se axeaza pe tehnologii inovatoare si ecologice, precum si pe automobile sigure si de calitate superioara, care atrag si fascineaza clientii. De multi ani, Daimler investeste continuu in dezvoltarea unor sisteme alternative de propulsie cu scopul de a face posibil pe termen lung transportul fara emisii. In plus fata de vehiculele cu propulsie hibrid, Daimler are acum cea mai larga gama de vehicule electrice fara emisii, alimentate de baterii si celule de combustibil.
Acesta este doar un exemplu al faptului ca Daimler accepta provocarea de a fi responsabil fata de societate si de mediul inconjurator. Daimler vinde vehiculele si serviciile sale in aproape toate tarile din lume si are facilitati de productie pe cinci continente. Pe langa cea mai valoroasa marca de automobile premium din lume, Mercedes-Benz, portofoliul actual de brand mai include smart, Maybach, Freightliner, Western Star, BharatBenz, Fuso, Setra si Thomas Construit Buses. Compania este listata la bursele de valori din Frankfurt si Stuttgart (Bursa de Valori simbol DAI). In 2011, grupul a vandut 2.1 milioane de vehicule si a utilizat o forta de munca de peste 271.000 de oameni. Veniturile au reprezentat 106.5 miliarde de euro si EBIT s-a ridicat la 8.8 miliarde de euro.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro