Caroseria unei motociclete reprezinta un aspect extrem de delicat in ceea ce priveste functionarea corespunzatoare a motocicletei. Componentele si sistemele motocicletei sunt proiectate, fabricate si asamblate astfel incat sa produca modele de motociclete performante, avand o estetica atractiva. Asamblarea componentelor moto trebuie sa se realizeze cu maxima prudenta, astfel incat aspectul motocicletei sa fie unul atractiv.
Designul motocicletelor variaza pentru a fi compatibil cu o paleta intreaga de aplicatii:
Prima motocicleta de serie a fost proiectata in 1894 si a purtat denumirea Hildebrand & Wolfmuller.
In functie de volumul de motociclete produse, primii 3 mari producatori la nivel global sunt Honda, Yamaha si Hero MotoCorp (India)
Exista 3 tipuri principale de motociclete: cele de strada, cele de offroad si cele de dual-purpose.
In afara de aceste 2 tipuri de motociclete se mai disting si alte subtipuri, in functie de destinatia de utilizare. Exista un omolog de curse pentru fiecare tip de motocicleta, precum road-racing si street sau motocross.
Fiecare tip de motocicleta prezinta o configuratie unica avand o pereche de aripa fata si aripa spate care ajuta la imbunatatirea designului. In afara de acest aspect, fiecare design al motocicletei ofera un avantaj specializat sau capabilitati mai largi, dar si o pozitie de pilotare diferita.
Indiferent ca vorbim despre o motocicleta de tip motoGP, o motocicleta offroad sau motocross, cele peste 200 de piese ale fiecarei motociclete sunt inlocuite programat. Astfel, daca in cazul unei motociclete GP un lant nu duce mai mult de 500 km, un cadru poate ajunge la 4500 km, in cazul unei motociclete obisnuite avem componente si accesorii care pot avea o durata mai lunga de viata, cum ar fi o aripa spate sau o aripa fata.
In mod traditional, aripa fata prezinta o vulnerabilitate crescuta, in conditiile in care este expusa pericolului de avariere, in cazul unor accidente. Astfel, durata de viata a unei aripi fata sau spate este influentata, in primul rand, de expunerea motocicletei la accidente, stilul de pilotaj, abilitatea riderului. In cazul nefericit al producerii unor accidente, un set nou de aripa spate (sau aripa fata comandata chiar online de la dealeri autorizati precum unimotors.ro) poate fi inlocuit la orice service moto.
De asemenea, inlocuirea acestor componente de schimb se poate realiza si daca iti propui o schimbare rapida a designului!
O motocicleta poate fi descrisa asadar drept o combinatie de sisteme, accesorii, elemente de design, iar fiecare dintre acestea are nevoie de piese sau accesorii specifice pentru a functiona la parametri optimi.
In mod traditional, impresia generala fata de o motocicleta depinde, in egala masura, de performantele tehnice ale celor 200 de componente, piese moto-scuter, cat si de designul mai mult sau mai putin atractiv, de stilul retro sau modern al motocicletei!
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro