De ce sa folosesc relatiile publice pentru compania mea?

24 noiembrie 2009
Autor:
dowmedia08

question mark 3 Buna intrebare, nu-i asa? La ce ar fi bune aceste relatii publice, cu ce m-ar ajuta sa depasesc aceasta perioada tulbure din punct de vedere economic? Sa le acord atentie acestor actiuni de relatii publice, sa elaborez si sa implementez, oare o strategie de relatii publice?  Imi vor aduce, aceste relatii publice mai multi clienti? Aceste intrebari probabil stau prin gandurile fiecarui intreprinzator care a auzit de relatiile publice, de faptul ca unii concurenti le folosesc, dar nu stie exact cum si in ce scop. Ei bine, actiunile de relatii publice vin la fix in contextul economic actual, nu neaparat generat de criza economica, ci de progresul tehnologiei, in special a internetului care darama orice fel de bariera de comunicare, fapt pentru care, comunicarea a devenit vitala pentru orice companie indiferent de ramura profesionala in care actioneaza. Aceasta comunicare, la nivel organizational se realizeaza prin intermediul actiunilor si uneltelor de relatii publice. De ce este comunicarea vitala pentru organizatie? Cu siguranta nu sunteti singurul din lume care oferiti un anumit produs sau serviciu, nu sunteti nici macar singurul din piata in care actionati. Aveti o serie de concurenti care ofera produse/servicii identice cu ale dumneavoastra din punctul de vedere al utilitatii, pretului, calitatii, al disponibilitatii pe piata, etc. In acest caz singurul element care va poate diferentia de concurenti este comunicarea, elementul care poate face diferenta atunci cand la clientul potential apare nevoia care poate fi satisfacuta de produsul sau serviciul pe care cu drag i-l oferiti. Daca v-ati facut temele si ati construit o strategie de comunicare credibila si pertinenta, atunci aveti sanse foarte mari ca decizia de cumparare a clientului in vederea satisfacerii nevoii aparute sa fie favorabila companiei dumneavoastra si, implicit, defavorabila concurentei. In noul context socio-economic, tocmai acesta este rolul relatiilor publice. De a construi credibilitatea companiei si de ai creste notorietatea in piata. Cu cat o companie se straduieste sa ofere informatii cat mai complete despre produsele si serviciile pe care le ofera, cu cat este mai implicata in domeniul de activitate si ofera informatii pertinente din aria sa de expertiza, cu atat devine mai credibila in ochii consumatorului, fapt care ii va influenta cu siguranta decizia de cumparare. Relatiile publice trebuie sa stie sa atinga publicul cu informatia relevanta de care are nevoie exact in momentul aparitiei acestei nevoi si spre deosebire de acum 10-15 ani are mult mai multe canale prin care sa dirijeze fluxul informational catre consumator. Daca atunci scopul maret al relatiilor publice era sa obtina spatiu de publicare in presa, iar informatiile transmise direct prin comunicate de presa de catre companie erau disponibile doar unui grup restrans de jurnalisti de care depindea aparitia articolului in paginile publicatiei la care lucrau, in zilele noastre, datorita dezvoltarii mediului online, relatiile publice pot crea continut pe care sa-l distribuie direct publicului tinta. Retele sociale online (Facebook, Twitter, Digg, etc.), blogurile,  comunitatile online specializate,forumurile,  publicatiile online sunt medii prin care relatiile publice disemineaza informatia. Chiar daca informatia transmisa de companie nu ajunge pe prima pagina a publicatiilor consacrate, prin aceste medii informatia ajunge sub ochii unui public numeros, raspandit chiar la nivel mondial, iar feedback-ul este mult mai relevant si mai rapid. In urma reactiilor puteti trage concluzii atat cu privire la ceea ce oferiti pe piata (produse sau servicii), cat si la eficienta strategiei de comunicare. O strategie de relatii publice bine elaborata si implementata se va reflecta in cresterea notorietatii brandului, ii va spori credibilitatea si, de ce nu, va transforma compania dumneavoastra intr-un lider de opinie in aria profesionala in care activeaza. Bineinteles,  daca apasati butoanele potrivite, efectul benefic al comunicarii si „la buzunar”.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram