Discursul public – obstacol sau oportunitate?

2 aprilie 2015

Experienta de a ne adresa unei sali pline de oameni poate fi coplesitoare pentru multi dintre noi. De aceea se spune adesea ca vorbitul in public este una dintre cele mai des intalnite anxietati. Care este sursa acestora? Raspunsul cel mai probabil este teama de reactiile celor carora ne adresam, de dezaprobare, dar si lipsa de incredere.
Insa, cu putina pregatire si antrenament, putem avea un discurs memorabil. Trebuie doar sa tinem cont de urmatoarele lucruri: empatie si pasiune, contact vizual, structura discursului, cunoasterea temeinica a subiectului discutat, prezenta scenica, tinuta si, nu in ultimul rand, atentia acordata ingrijirii personale.
Paul Olteanu, trainer in comunicare publica si branding personal afirma:
„Oricare ar fi obiectivul pe care-l avem in vedere atunci cand vorbim in public exista anumite abilitati pe care ar trebui sa ni le dezvoltam si cunostinte pe care ar trebui sa ni le insusim prin exercitiu constant. Printre cele mai la indemana instrumente in acest sens sunt exercitiile de dicţie, documentarea si aplicarea principiilor de baza in comunicarea nonverbala, studierea elementelor de psihologie a comunicarii, a tehnicilor teatrale, tehnici de persuasiune si influentare si, nu in ultimul rand, un bun management al timpului.
Iata alte cateva sfaturi la care poti apela pentru ca discursul tau sa fie de impact:
- Pregateste o introducere total neasteptata, chiar inainte de a te prezenta – poate fi o gluma, o paralela intre subiectul abordat si un subiect total diferit. Te ajuta sa atragi atentia celor din public si sa-i faci mai receptivi.
- Incearca pe cat posibil sa explici ideile abstracte cu detalii concrete. Foloseste cifre, date statistice, comparatii, exemple, orice te ajuta sa oferi o imagine mai clara despre subiectul tau, cu obiectivul final de a le mentine atentia celor din fata ta pe tot parcursul discursului.
- Pentru a pastra viu interesul audientei, alterneaza continutul livrat, variaza registrul pe care-l folosesti – treci de la slide-uri cu scris, la imagine, la video, la comunicare libera.
- Incearca sa pastrezi un nivel de energie ridicat pe parcursul intregului discurs, astfel incat sa tii publicul alaturi de tine.
Construieste un discurs care sa te convinga pe tine in primul rand. Daca esti convins de ceea ce spui, vei avea curajul si increderea sa-i convingi si pe ceilalti. Inainte a cere si astepta aprobarea, aprecierea si respectul celor din jur, trebuie sa ai incredere in tine, sa crezi in propriile puteri. Publicul cel mai important esti chiar tu.”
In procesul de construire a increderii in sine un rol important il au alegerile pe care le facem, inclusiv cele care tin de ingrijirea personala. Daca ai un par curat, fara matreata, ai si increderea sa te arati lumii exact asa cum esti, fara a avea nimic de ascuns.
Samponul antimatreaţa CLEAR iti ofera ingrijirea specializata de care ai nevoie pentru pentru un scalp sanatos si un par frumos. CLEAR a dezvoltat sampoane antimatreaţa personalizate pentru femei si pentru barbati, ce ingrijesc pielea capului şi parul, şi activeaza1 bariera naturala de protectie a scalpului.
Samponul antimatreaţa CLEAR Women are la baza NUTRIUM 10, un complex unic de agenti antimatreata, pro-vitamine, minerale, uleiuri si ingrediente active, care hranesc pielea capului in profunzime pentru eliminarea si prevenirea matretii2.
CLEAR Men este samponul antimatreata pentru barbaţi numarul 1 in lume3. Creat 100% pentru barbaţi, CLEAR Men are la baza BIONUTRIUM 10, un complex unic de agenti antimatreata, pro-vitamine, minerale, uleiuri si ingrediente active care elimina complet matreaţa. 2
CLEAR. Scutul tau anti-matreata4.

Preturi recomandate:
Sampon CLEAR WOMEN/ MEN 250ml - 15,65 RON
Sampon CLEAR WOMEN/ MEN 400ml - 22,15 RON

¹ Ajuta la refacerea functiei naturale de protectie a scalpului
²Matreata vizibila, necesita utilizare regulata
3Calcule efectuate de Unilever in baza datelor raportate de Nielsen pentru categoria de sampon antimatreata de barbati, utilizand datele cumulate din 42 de tari in perioada iulie 2013-august 2014. Informatii disponibile la cerere
4 Rezistenta impotriva cauzelor matretii, prin utilizarea regulata a produsului; fara urme vizibile de matreata.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram