Pentru a reusi in domeniul business-ului cu pizza, este nevoie de mai mult decat o mancare foarte gustoasa. In continuare, iata cativa pasi care trebuie urmati pentru ca afacerea ta sa o ia pe drumul succesului.
Pizza reprezinta o alegere populara in randul consumatorilor, insa nu este de ajuns sa-ti deschizi o pizzerie sau chiar o franciza pentru a avea un succes garantat. Exista mai multi factori care contribuie la un rezultat cat mai profitabil.
In primul rand, pizza restaurantului tau trebuie sa atraga clientii prin unicitate. Daca detii o franciza, atunci trebuie folosite retetele acesteia pentru pizza, deoarece clientii se vor astepta sa simta un anumit gust care sa fie recognoscibil intotdeauna. Mai mult, exista o varietate extrem de larga a preferintelor clientilor: unii prefera un aluat gros, atii unul foarte subtire, altii doresc sos picant sau anumite topping-uri.
Eventual, pe langa pizza servita la restaurant, se pot oferi o salata, aripioare de pui sau paine. Este necesara o atentie deosebita la nevoile pietii din zona pizzeriei pentru a ajusta meniul in asa fel incat acestea sa fie acoperite.
Un alt punct-cheie extrem de important este promovarea business-ului. Cand cineva isi doreste sa comande o pizza, numele restaurantului tau trebuie sa fie primul care ii vine in minte.
In acest sens, este extrem de importanta publicitatea din jurul localului, atat offline, cat si online.
Dupa ce pizzeria este infiintata, avand toate actele in regula si o ambianta potrivita, campania de publicitate este cel mai puternic factor care ajuta la succesul acesteia pe piata.
Este necesara crearea unui slogan care sa evidentieze cat mai putenic specificul localului, iar apoi punctele forte sunt constituite de reclamele in ziarele locale sau cele radio si TV.
Publicitatea de la inaugurarea localului poate fi facuta prin fluturasi si afise, iar ofertele promotionale nu sunt deloc de lepadat.
Optiunile pentru publicitatea online implica mai multe metode prin care consumatorul poate fi convins sa viziteze pizzeria. Prima este, in mod cert, website-ul pizzeriei. Acesta trebuie sa prezinte fotografii profesioniste cu tipurile de pizza disponibile, alaturi de meniul restaurantului si preturile aferente. Un plus important este reprezentat de prezentarea unei harti a locatiei (pentru care se poate folosi serviciul Google Maps) si de fotografii din exteriorul pizzeriei, alaturi de unele ale interiorului pentru a evidentia cat mai bine ambianta specifica.
Este esential de tinut minte ca, in prezent, comenzile online au devenit vitale pentru orice business, consumatorul cautand intotdeauna cea mai simpla si mai rapida cale de a obtine produsele sau bunurile dorite.
Website-ul pizzeriei este vital, insa si urmatoarele elemente-cheie vor fi cele decisive pentru succesul afacerii: retelele de socializare Facebook, Twitter, MySpace, LinkedIn. Pe toate acestea pizzeria trebuie sa aiba neaparat conturi cu o interactivitate crescuta cu fanii. Site-ul mai trebuie inscris pe Foursquare, Google, Yahoo, Bing si, astfel poate fi gasit cu usurinta pe motoarele de cautare.
Un loc de pe care pizzeria ta nu trebuie sa lipseasca sub nici o forma este PizzaLivrare.ro, un serviciu online care aduna la un loc toate pizzerile doritoare sa fie inscrise pe acesta dintr-un anumit oras si permite efectuarea comenzilor online pentrulivrare de pizza la domiciliu.
Acest sediu central al pizzeriilor ofera utilizatorilor posibilitatea de a vizualia in intregime meniurile restaurantelor, alaturi de preturi mereu actualizate, caci se stie ca un pret incorect este cel mai deranjant lucru pentru un clinet infometat si pofticios. Interfata site-ului pentru comenzi online de pizza este prietenoasa cu utilizatorul, iar multitudinea de oferte din care se poate alege iti lasa gura apa. Vei vrea in mod deosebit sa iti inscrii pizzeria sau restaurantul pe acest site care repreznta o metoda inedita de publicitate si te va ajuta, in mod sigur, la sporirea numarului de clienti.
Internet-ul reprezinta un enorm spatiu social, iar numarul de consumatori care discuta zilnic pe bloguri si forumuri este mai mare ca niciodata, asa ca este extrem de important ca numele afacerii tale sa fie tastat de cat mai multe ori si de cat mai multi utilizatori.
Revenind la necesitatile din mediul offline, o atentie deosebita trebuie acordata si preturilor, deoarece clientii isi doresc un meniu pe care sa si-l poata permite pentru intreaga familie. Vanzarile pot fi sporite prin incurajarea consumului unui anumit tip de pizza sau prin oferta de cupoane de reduceri. De pilda, din cand in cand, pot exista deal-uri de genul „cumperi o pizza, primesti una gratis” sau pot exista reduceri masive in serile care nu sunt destul de productive in general.
In ceea ce priveste competitia, numarul de restaurante si pizzerii din zona respectiva poate juca un rol extrem de important in succesul afacerii tale. De pilda, deschiderea unui restaurant intr-un orasel mic sau la marginea orasului poate fi o miscare extrem de inteligenta, deoarece, cel mai probabil, in zona exista foarte putine astfel de afaceri. Pe de alta parte. daca pizzeria ta se afla intr-o zona centrala, ea trebuie sa se deosebeasca de restul prin reduceri, prin servicii ireprosabile si printr-o calitate net superioara.
Angajatii restaurantului sau ai pizzeriei joaca un rol important in succesul afacerii tale, asa ca trebuie selectionati cu cea mai mare grija. Acestia sunt primii cu care clientii intra in contact si o experienta pozitiva sau negativa le poate influenta acestora definitiv parerea despre localul respectiv. Angajatii trebuie, de asemenea, motivati prin reduceri sau prin mancare gratuita, iar aceste satisfactii ii vor face multumiti de slujba lor, acestia oferindu-le cu incredere clientilor toate sugestiile de care au nevoie.
Oricine stie sa aprecieze o pizza gustoasa si o va lauda prietenilor, insa urmarirea acestor pasi asigura indubitabil succesul unei afaceri cu pizza.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro