Daca numai ce ai facut scoala de soferi categoria A si esti la primele tale drumuri pe motor, unul dintre cele mai importante lucruri de care trebuie sa tii cont este siguranta. Este extrem de important sa fii atent la toate detaliile si sa nu exagerezi cu viteza sau cu manevrele pe care nu esti 100% stapan. Din pacate, orice accident cu motocicleta poate sa aiba urmari grave pentru integritatea ta corporala si orice mic detaliu din trafic poate sa reprezinte un pericol.
Cu ajutorul celor de la MotoExpert am pregatit o serie de sfaturi pe care le poti urma daca esti motociclist incepator.
Cum te compoti la trecerile de pietoni? Daca sunt treceri de pietoni fara semafor, ceea ce poti face este sa reduci viteza si sa te pregatesti sa opresti. Sub nicio forma nu trebuie sa ramai oprit pe zebra, chiar si atunci cand este foarte aglomerat. Daca ai oprit pe zebra se considera ca nu ai acordat prioritate.
Cum te comporti atunci cand pe drum sunt gropi? Atunci cand pe carosabil sunt gropi, ceea ce poti sa faci este sa le ocolesti. Nu ocoli groapa fara a te asigura din spate, insa. Daca esti depasit, incearca sa franezi si sa eliberezi franele atunci cand treci peste groapa, fara a manevra ghidonul stanga-dreapta. Daca tii apasata frana atunci cand treci peste o groapa, amortizoarele vor fi foarte comprimate, zdruncinatura simtindu-se foarte puternic;
Cum conduci pe liniile de tramvai? Liniile de tramvai pot fi foarte periculoase pentru motociclisti. Daca nu le abordezi corect, poti sa aluneci pe ele. Atunci cand te intersectezi cu o linie de tramvai, este important sa le abordezi la un unghi de 90 de grade. Daca trebuie sa conduci pe o linie de tramvai, urcarea pe aceastra trebuie sa fie facuta intotdeauna cu roata cat mai perpendiculara pe linie. Evita sa franezi pe partea metalica a liniei!
Cum conduci pe ploaie? Ploaia este, de asemenea, foarte periculoasa pentru motociclisti. Aceasta poate reduce vizibilitatea celorlalti participanti la trafic si de asemenea, iti poate reduce si tie vizibilitatea. Redu viteza si lasa viziera putin deschisa ( daca nu ai un sistem impotriva aburirii), in asa fel incat aerul sa treaca mereu prin aceasta si sa se evite pierderea totala a vizibilitatii. Atunci cand ploua, carosabilul este ud, ceea ce inseamna ca va trebui sa mergi cu motorul subturat. In felul acesta, atunci cand accelerezi din greseala nu exista riscul ca roata din spate sa piarda din aderenta. Mare atentie la gropi, deoarece pot fi acoperite de apa! Cel mai bine este sa ocolesti cu foarte mare atentie toate baltile;
Cum te comporti pe praf sau pietris? Praful sau pietrisul sunt alte probleme ale motociclistilor. Este bine sa eviti manevrele bruste si sa actionezi lin frana, pentru a evita pierderea aderentei. Cu cat esti mai relaxat, cu atat motocicleta va circula mai lin si mai placut.
Cu timpul, condusul preventiv si regulile esentiale pentru siguranta iti vor intra in reflex. Pana sa iti intre in reflex insa, este bine sa te gandesti cu atentie la fiecare mic detaliu.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro