La prima vedere as spune ca nu poate sa existe asa ceva. PR-ul insemana expunerea in media a organizatiei punerea ei in permanenta in fata publicului tinta, atragandu-l sa aleaga, in cele din urma ceea ce are de oferit, produse, servicii, o vorba buna, un ajutor, o bataie prieteneasca pe umar. Atata timp cat mesajul organizational ajunge la public, iar acesta raspunde entuziast sau cu o critica usoara, o sugestie, nu poate fi vorba de ceva daunator, ci dimpotriva, un schimb constructiv de informatie benefic pentru ambele parti implicate. Totusi, acesta nu este un adevar general valabil. Din pacate realitatea incearca sa ne demonstreze in fiecare zi ca nu este atat de "roz" pe cat ne-am dori-o cu totii. De multe ori primeste tente cenusii, care, daca nu trecem la actiune pot deveni "negre" ca un tunel fara luminita de rigoare. Ce ne face viata cenusie si ne transforma din actori care joaca doar in specacole cu casa inchisa si sunt apladaudati frenetic dupa fiecare reprezentatie in tinta preferata de public pentru a se antrena pentru proba olimpica de tir cu rosii, cartofi, oua si alte obiecte? Nu e nevoie de prea mult. E de ajuns un simplu calcat pe batatura a unui spectator mai sensibil sau pur si simplu un moment de ratacire in care sa o dam in bara cu toate motoarele turate la maxim. Astfel de la PR-ul benefic organizatiei, de la comunicarea constructiva cu publicul tinta se face doar un pas de furnica pana la PR-ul daunator, pana cand pe toate mediile apar stiri negative despre organizatie, primele pagini ale ziarelor gem de titluri negative, un adevarat cosmar chiar si pentru cel mai mare specialist mondial in relatii publice. Un caz recent care poate ilustra cu succes PR-ul daunator este cel al companiei Toyota, ale carei automobile, foarte aprecaite pentru fiabilitate si calitatea materialor folosite, iar toate acestea la un pret foarte competitiv, au primit interdictie pe piata din SUA din cauza unor probleme la pedala de acceleratie. Lovitura a izbit Toyota, daca sub centura, atunci in plina figura sigur, piata americana fiind cea mai mare pe care japonezii isi vindeau masinile. Mai mult, Toyota era liderul de vanzari pe piata auto de peste ocean. Odata cu interdictia primita de Toyota pentru SUA, dupa principiul bulgarelui de zapada, vanzarile au scazut dramatic la nivel mondial. Toyota a fost lovita de un cutremur care i-a demolat in cateva secunde imaginea contruita de-a lungul multor ani. producatorul auto si-a anuntat clientii sa se prezinte la punctele service autorizate pentru ca masinile sa le fie reparate. Sute de mii de masini au fost rechemate pentru verificari si reparatii. Dar cosmarul nu s-a terminat pentru Toyota in ciuda asigurarilor date de oficialii companiei ca problemele vor fi rezolvate in cel mai scurt timp posibil si ca defectiunea nu pune in pericol sigurnata soferului si pasgerilor unei Toyota. PR-ul daunator continua zi de zi sa doboare imaginea companiei. Aproape zilnic sunt lansate stiri sau zvonuri in legatura cu accidente mortale in care au fost implicate masini Toyota defecte. In situatia actuala Toyota ar avea doua variante. Prima: sa trimita mesaje concludente catre publicul extern prin care sa incerce sa schimbe perce[tia negativa pe care acesta o are, sa vina cu ceva nou sau foarte la moda in industrie, tot pentru a elimina mesajele negative din perceptia publica. A doua: sa stea intr-un con de umbra, sarezolve, fara prea mare valava problemele tehnice; la un moment dat oamenii vor uita ce s-a intamplat,, iar lucrurile vor lua cursul obisnuit. Se para ca cei de la Toyota aleg prima varianta, ce a asa zisei "diversiuni", fapt pentru care, la Salonul Auto de la Geneva se vor prezenta cu sapte modele electrice. Mai jos puteti sa urmariti cateva sfaturi, mai exact trei, pe care le da Daedalus Howell conducerii Toyota. 3 PR Tips for Toyota - Watch more Funny Videos
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro