Nu degeaba Coca-cola, o marca foarte populara la nivel global, investeste timp si resurse in expun erea pe mediile sociale. Dar totusi, de ce? La un moment dat, odata cu explozia internetului si a socializarii online responsabilii de comunicare ai companiei au realizat ca, desi Coke.com este un site puternic, are trafic intens, continut relevant. nu este locul in care brandul obtine expunere maxima, castiga popularitate si isi imbunatateste notorietatea. Comunicatorii si marketerii de la Coca-Cola si-au dat seama ca nu trebuie sa ramana ascunsi in spatele sitel-ui principal si sa asteapta oamenii sa vina catre ei. Mult mai eficient ar fi sa mearga ei in intampinare clientilor prin clasari pe primele pozitii in Google, printr-un profil foarte activ de Facebook, profil care a adunat milioane de fani, prin clipuri postae pe YouTube, sau prin postari regulate pe Digg.com. Folosind aceste suporturi de comunicare si vizibilitate online se realizeaza un schimb permanent de informatii intre companie si public. Publicul reactioneaza imediat la actiunile companiei, ofera feedback pozitiv sau le sanctioneaza, ajutand in acest mod compania sa-si elaboraze strategii si proiecte conforme cu cererea pietei. Principiile de baza ale unei bune functionari corporatiste in mediile sunt doua la numar si pot functiona pentru orice intreprinzator entuziast care are ceva interesant de spus. Aceste doua principii mari si late sunt dupa cum urmeaza, in ordinea numerelor de pe tricou: 1. Aruncati undita acolo unde sunt pestii. Nu incercati sa va construiti propriul helesteu pe care sa il populati apoi cu pesti alesi pe spranceana. S-ar putea sa nici nu reusiti sa atrageti pestii potriviti in helesteul dumneavoastra si sa irositi momeala. 2. Lasam de-o parte parelele piscicole si spunem clar si raspicat cel de-al doile principiu: acordati atentie celor care va urmaresc, fanilor. Incercati tot timpul sa comunicati ceea ce acestia isi doresc sa auda. Pentru asta ar trebui sa-i studiati foarte bine si sa le identificati pasiunile si interesele. In contnuare ramanem la Coca-cola. Specialistii in comunicare si marketing din cadrul companiei isi elaboreaza strategiile ghidandu-se dupa cei patru"R". "R"-ul in cauza provine de la patru cuvinte calauzitoare din limba lui Shakespeare, pe care le puteti descifra mai jos:
Pentru 2010, cei de la Coca-cola au demarat o campanie de comunicare prin care promoveaza spiritul tanar si interactiune intre oameni indiferent de rasa, cultura sau limba. Campania, numita "Expedition 206 - Happiness Goes Around" presupune selectarea a trei tineri veseli si energici care sa isi asume rolul de "Ambasadori ai fericirii" si care, timp de 365 de zile vor calatori prin 206 tari in care brandul Coca-Cola este prezent. Tinerii vor intra in contact cu reprezentantii diverselor culturi pe care le strabat si vor relata prin bloguri si Twitter ei ceea ce ii face pe oameni fericiti in fiecare loc. Si fericirea are specificitatile ei.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro