Cand vine vorba de magazinele de haine second hand, multa lume spune ca vremea lor a apus, asta chiar daca in perioada 2005-2007 erau destul de populare. Cum au reusit aceste magazine sa isi piarda clientele? Ei bine, cel mai probabil nu au reusit sa isi vanda marfa. Romania nu este singura tara din lume in care se vand haine la mana a doua – si nu numai, ba chiar exista o adevarata industrie in acest segment, chiar si in tarile de unde produsele sunt de regula importate (Anglia, Germania, Irlanda si Franta).
In Anglia, de exemplu, sunt adevarate lanturi de magazine: Oxfam – care e al doilea cel mai mare vanzator de carti la mana a doua, din Europa – British Red Cross si Spitalfields. Ce au in comun cele 3 lanturi de mai sus? Cu siguranta faptul ca stiu sa isi vanda marfa si sa isi satisfaca clientii. Oxfam, de exemplu, a pornit la drum acum 30 de ani cu doar un simplu anticariat de carti, urmand ca prin prisma succesului avut, sa isi mai deschida in urmatorii ani alte cateva filiale, ba chiar si un magazin online. Pe langa magazinele cu haine online si incaltaminte la mana a doua, Oxfam are acum si un magazin vintage, in care pe langa piese de garderoba, mai sunt expuse spre vanzare si obiecte retro, asta in timp ce in toate celelalte buticuri sunt expuse atat carti si reviste mai vechi, cat si alte produse ce ar putea capta interesul colectionarilor.
De fapt, principalul motiv pentru care in unele tari cam orice depozit de haine second hand si orice magazin de acest tip, au succes, e faptul ca nu creaza impresia vizitatorilor ca vand produse de proasta calitate. Fiecarui produs ii este acordata atentia cuvenita, astfel incat valoarea sa nu este – nici maca din puncul de vedere al clientilor – una minimala.
Exista si in Romania cel putin un depozit de haine second hand – ce detine la randu-I mai multe magazine – care se incadreaza in categoria celor descrise mai sus. Totusi, numarul total al unitatilor de acest tip care stiu cu adevarat sa isi respecte clientii si totodata pe ei insisi, este destul de mic, semn ca mai este o cale destul de lunga pana cand si antreprenorii romani vor realize ca se pot face bani si din produse vechi si aparent lipsite de valoare. Trebuie doar sa invete cum sa vanda si cui.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro