Cea de-a treia activitate, din cadrul celor patru dedicate evenimentului, s-a adresat liceenilor şi a avut loc pe 4 iunie la Liceul Teoretic „Ovidius”. În cadrul acestei acţiuni, tinerii liceeni au fost implicaţi în ateliere distractiv–educative şi au participat la dezbateri pe teme de mediu, analizând probleme controversate din multiple perspective.
Ultima activitate a avut loc în data de 5 iunie în Tomis Mall Constanţa şi s-a adresat comunităţii locale. Aceasta a constat într-o acţiune de colectare a uleiului vegetal uzat. Fiecare jumătate de litru de ulei rezidual colectat le-a adus constănţenilor responsabili câte un bilet la tombolă. În urma acestei acţiuni au rezultat 40 litri de ulei vegetal uzat, care au fost predaţi către o firmă de colectare specializată. Câştigătorii au fost răsplătiţi cu materiale Mare Nostrum (linguri de lemn personalizate, rucsacuri, şepci, bandane, materiale informative). De asemenea, toţi cei interesaţi să colecteze responsabil uleiul vegetal uzat şi pe viitor, îl pot aduce la sediul organizaţiei Mare Nostrum.
„La activitatea de sâmbătă liceenii au fost prezenţi în număr mare ceea ce denotă implicare în acţiunile care privesc protecţia mediului. Aceştia au fost foarte încântaţi atât de atelierele de lucru, unde au avut la dispoziţie diverse jocuri şi experimente legate de energiile regenerabile, de Marea Neagră şi de mediul înconjurător în ansamblu, cât şi de dezbaterile pe teme de mediu, unde s-au întrecut în a-şi exprima părerile despre schimbările climatice. În ceea ce priveşte acţiunea de duminică, deşi constănţenii au venit în număr mic, am primit totuşi un feedback pozitiv. Ulterior, ne-au fost adresate numeroase întrebări despre locul în care poate fi colectat uleiul vegetal uzat pe viitor. Pentru noi acest lucru este încurajator, deoarece înseamnă că cetăţenii sunt interesaţi să colecteze responsabil acest tip de deşeu, contribuind astfel la permanentizarea acestei practici”, a declarat Andreea Ionaşcu, coordonator proiecte ONG Mare Nostrum.
Ediţia de anul acesta a evenimentului Green Week şi-a propus implicarea unui public cât mai variat în acţiuni de informare şi conştientizare a problemelor cu care se confruntă mediul.
Parteneri: Tomis Mall Constanţa, Radio Constanţa şi Constănţeanul.com
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro