Intre 27 si 30 martie are loc Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week primavara 2025, cel mai important eveniment de moda din Romania, aflat la cea de-a doua editie. Evenimentul va metamorfoza centrul Bucurestiului intr-un podium vibrant cu ecouri globale.
Evenimentul continua si in acest an sa se concentreze pe trei piloni centrali: moda, educatie si sustenabilitate. Conferintele si workshop-urile dedicate sustenabilitatii vor reuni experti si profesionisti din industrie pentru a explora viitorul modei responsabile. Evenimentele educative din cadrul acestei editii Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week sunt realizate cu sprijinul Polimoda – una dintre cele mai prestigioase scoli de fashion si design din lume.
Bucharest Fashion Week conecteaza designeri, cumparatori, publicatii, mass-media si universitati pentru a sustine moda din Romania si regiune. Evenimentul aduce impreuna branduri, designeri locali si potentiali cumparatori internationali, promovand „Made in Romania” pe scenele globale. Opt reviste internationale din cinci tari si peste 40 de buyeri si showroomuri au confirmat participarea, alaturi de designeri din Ungaria, Polonia, Ucraina si Italia, dar si stilisti, influenceri si fotografi din patru tari.
Parteneriat strategic Ministerul Culturii & Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week
Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week beneficiaza, incepand cu aceasta editie, de sprijinul Ministerului Culturii, care se alatura evenimentului ca partener strategic. Este un pas important in sustinerea si recunoasterea oficiala a initiativelor din zona industriilor creative, dar si o reconfirmare a valorilor pe care moda contemporana si patrimoniul cultural le impartasesc. Gratie acestui parteneriat, evenimentul se desfasoara din nou in spatiile emblematice ale Muzeului National de Arta al Romaniei – Sala Tronului, Sala Oglinzilor si Sufrageria Regala – consolidand astfel legatura dintre expresia artistica actuala si unele dintre cele mai reprezentative simboluri culturale ale Romaniei.
De asemenea, institutiile italiene – Ambasada Italiei la Bucuresti, ITA – Italian Trade Agency, Institutul Italian de Cultura si asociatia partenera Confindustria Romania, isi confirma sprijinul pentru Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week, care contribuie la consolidarea relatiilor culturale si economice dintre Italia si Romania. In semn de continuitate si apreciere fata de acest parteneriat, editia de primavara incepe pe 27 martie cu un eveniment exclusiv: Opening Party Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week, gazduit in prestigioasa Resedinta a Ambasadorului Italiei la Bucuresti. Prezenta acestui eveniment intr-un cadru atat de simbolic reflecta angajamentul comun de a sustine expresiile artistice contemporane, de a incuraja dialogul intercultural si de a sprijini formarea noilor generatii de profesionisti din industriile creative, si datorita schimbului de expertiza cu profesionistii italieni.
Cu aceasta ocazie, multumita colaborarii cu Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI), designerul italian Tiziano Guardini va imbraca dansatorii Operei din Bucuresti cu creatiile sale, acestia urmand sa sustina un spectacol special in cadrul serii. Mai mult decat atat, aceasta initiativa este una dintre cele promovate de CNMI in urma semnarii, la inceputul anului, a Memorandumului de Intelegere pentru promovarea modei italiene in strainatate, impreuna cu Ministerul Afacerilor Externe si alte asociatii de profil.
Programul prezentarilor de fashion ale acestei editii MBBFW
Pe 27 martie, in cadrul unor show-uri private, vor putea fi admirate creatiile ALMAZ la Galeria Nicodim si NISSA la Hala Laminor. Pe 28 si 29 martie, Muzeul National de Arta al Romaniei gazduieste in Sala Tronului o suita de creatori din Romania, din regiune si din Italia: Litkovska, Rhea Costa, Ksenia Schnaider, Medeea, Carmen Secareanu, OK Kino, Romeo Gigli, Ana Radu, Ami Amalia, Rxquette, Kata Szegedi, M. Marquise, Diana Milkanova, Alexandra Sipa, MURMUR si Bevza. Pe 28 martie are loc si show-ul privat VOL la Uzina Filaret.
In cadrul Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week, brandul MANOKHI pregateste o experienta exclusiva desfasurata pe parcursul a doua zile, dedicata invitatilor speciali din industria internationala a modei. Pe 29 martie, seara debuteaza cu o cina privata, iar a doua zi, invitatii vor explora Castelul lui Dracula si vor lua parte la un brunch tematic, urmat de o seara finala intr-un restaurant emblematic din Bucuresti. Printre oaspetii internationali se afla: Chiara Ferragni, Valentina Ferragni, Veronica Ferraro, Alison Toby, Doina Ciobanu, Anna Andres, Kseniya Shipilova, Rose Bertram, Chloe Lecareux, Jessica Goicoechea, Carina Zevline si Nabila Vergara.
Aceste show-uri sunt dedicate invitatilor la eveniment, dar vor exista si experiente inedite pentru Bucuresti dedicate publicului larg, pe parcursul intregului eveniment.
Lounge and Networking Area
Sufrageria Regala a Muzeului National de Arta al Romaniei isi deschide portile pentru iubitorii de moda, oferindu-le o experienta de neuitat intr-un cadru elegant si sofisticat. In acest spatiu deosebit, invitatii vor avea ocazia sa descopere experiente interactive captivante, create special de partenerii evenimentului, sa se bucure de zone de lounge si de un bar exclusivist. Dincolo de oportunitatile valoroase de networking si vizibilitate, aceasta locatie devine si un spatiu perfect pentru relaxare, socializare si momente de distractie memorabile.
Cei prezenti la Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week din cadrul Muzeului National de Arta al Romaniei in 28 si 29 martie, vor avea propriul spatiu pe un photo wall unic in cadrul activarii IQOS si vor putea fi fotografiati de Stefan Dani, unul dintre cei mai apreciati fotografi romani specializati in fashion si beauty, urmand ca unul dintre participanti sa aiba sansa de a ajunge pe coperta unei reviste de prestigiu din Romania.
Conferinta Next Generation
Cu prilejul acestei editii, se va lansa programul NEXT GENERATION dedicat noii generatii de creatori si antreprenori din industria modei romanesti. Gandit ca un ecosistem creativ, educational si sustenabil, proiectul isi propune sa ofere resurse esentiale, mentorat si vizibilitate pentru tineri designeri, studenti, antreprenori aflati la inceput de drum si pasionati de moda care isi doresc o cariera in industrie.
Evenimentul-cheie al acestei editii va fi conferinta NEXT Generation din 27 martie, in cadrul careia va fi anuntata tema oficiala a competitiei Fashion Talent Award 2025 si vor fi prezentate directiile principale ale programului. Programul se desfasoara pe parcursul intregului an, cu sesiuni de mentorat, ateliere si talk-uri, si culmineaza cu prezentarea finala a colectiilor realizate in cadrul concursului Fashion Talent Award, la editia de toamna a Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week.
Inscrierile pentru toate cele trei directii ale programului vor fi disponibile de pe 27 martie pe site-ul oficial mbbfw.ro si vor ramane deschise pana in mai.
Trade & Designers Showroom
La aceasta editie, showroom-ul se va desfasura in toate cele trei zile ale Festivalului, in Sala Oglinzilor de la MNAR, unde designerii invitati in cadrul MBBFW au prilejul de a discuta aplicat si a-si prezenta colectiile catre cei peste 40 de buyeri internationali sositi la Bucuresti pentru eveniment. Printre acestia se numara reprezentanti ai unor mari lanturi de retail, department stores si showrooms din Milano, New York, Londra, Paris sau Osaka.
After Party MBBFW x IQOS
Editia din aceasta primavara a Fashion Week-ului se va incheia intr-o nota spectaculoasa, cu un After Party prezentat de IQOS. Evenimentul va avea loc intr-o locatie neconventionala si promite o atmosfera vibranta, in care creativitatea si eleganta se impletesc intr-o experienta memorabila.
IQOS sprijina in mod activ comunitatea creativa din Romania, inclusiv prin evenimente cum este Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week, care ofera o platforma de expunere, vizibilitate si implicare directa pentru materializarea viziunilor artistice. Valorile care definesc IQOS, cum ar fi progresul, inovatia si rolul acestora in societate, pun in valoare noile talente si le aduc in centrul atentiei publicului.
Muzica va fi asigurata de DJ renumiti, care au creat coloana sonora a evenimentelor exclusiviste de la Paris Fashion Week, asigurand astfel un ambient sofisticat si dinamic. De asemenea, printre invitati se vor numara personalitati din industria fashion & lifestyle, figuri emblematice care definesc tendintele la nivel international.
Sustinerea evenimentului
Sponsor titular: Mercedes-Benz
Parteneri principali: IQOS, Banca Transilvania, Auchan
Parteneri: Raffaello, Fashion Days, Oral-B, STIL Diamonds, Pepsi, adidas, Evian, Glenfiddich, Martini, Nespresso, Schwarzkopf Professional, PUPA Milano, Radisson Blu Hotel Bucharest, InterContinental Athenee Palace Bucharest, BoConcept, Sciccheria Ristorante Italiano
Parteneri institutionali: Ministerul Culturii, Camera Nazionale della Moda Italiana, Ambasada Italiei, ITA – Italian Trade Agency, Institutul Italian de Cultura din Bucuresti, Confindustria Romania, Muzeul National de Arta al Romaniei, Primaria Municipiului Bucuresti / ARCUB, Ambasada Republicii Moldova, Ambasada Ucrainei
Parteneri academici: Polimoda, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea Nationala de Arte Bucuresti (UNArte), Universitatea de Arta si Design din Cluj-Napoca (UAD) si Universitatea de Vest Timisoara (UVT)
Despre Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week
Bucharest Fashion Week este primul eveniment de moda international din Romania, dedicat promovarii designerilor locali si transformarii „Made in Romania” intr-o eticheta apreciata international. Acest eveniment extraordinar reuneste creatorii de moda, potentialii clienti, profesionistii din industrie si pasionatii de moda pentru a celebra arta modei si a favoriza networking-ul la nivel global.Bucharest Fashion Week 2025 va avea loc intre 27 si 30 martie 2025, in locatii emblematice din centrul Bucurestiului, Romania.
Toate drepturile rezervate - LivePR - AiPress.ro
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro