Infograficul 14 HumanGraphExperience cu tema “Romanians: Multi screening Habits” lansat de Starcom MediaVest Group

5 iunie 2014

Televizorul si internetul

Multi-screening-ul este o experinta care imbunatateste sau dezvolta continutul primit pe ecranul principal. Pentru romani, mobilul sau calculatorul sunt instrumentele folosite pentru a completa informatia primita de la TV. De aceea, cele mai frecvente combinatii de multi-screening in Romania sunt TV si mobil, calculator si mobil sau calculator si TV.

56% dintre romanii din mediul urban spun ca nu se pot imagina fara televizor in casa, pe de alta parte 59% dintre romanii din mediul urban il lasa pornit fara sa ii acorde atentie. Centrul lor de interes este internetul, locul unde 58% dintre ei cauta mereu informatii, iar cand o fac majoritatea folosesc calculatorul sau telefonul.

Folosirea smartphone-urilor

28% dintre romani detin un smartphone pe care il folosesc zilnic pentru a cauta (acasa sau on the go) informatii despre produse, restaurante, calatorii. 8 din 10 utilizatori de smartphone folosesc mobilul in timp ce asculta muzica, se uita la TV, citesc reviste/ziare sau se uita la filme. Dintre utilizatorii respondenti, 33% mai degraba ar renunta la televizor decat la telefon si 81 % isi folosesc smartphone-urile in timp ce asculta muzica (51%), se uita la TV (31%), citesc ziare/reviste (29%) si se uita la filme (25%).
Obiceiurile de multi-screening ale generatiei

Millennials.

Millennials sunt cei pentru care multi-screening-ul este un act natural. 5 din 10 millennials se conecteaza zilnic la internet de pe telefonul mobil si aproape toti de pe calculator. Fiecare device are rolul sau: calculatoarele le ofera distractie si informatie, telefoanele mobile sunt folosite pentru distractie si pastrarea legaturii cu ceilalti, iar tabletele le folosesc pentru relaxare.
Pentru ei, primul ecran este mobilul sau calculatorul, de unde se pot conecta la internet. Pentru Millennials, televizorul este “al doilea ecran”, pe care 67% il folosesc ca sursa de informare sau sunet de fundal.

Millennials sunt adeptii multi-screening-ului pentru ca aceasta activitate le satisface curiozitati legate de continutul vizionat si ii ajuta sa creeze legaturi bazate pe pasiuni comune in cercul de prieteni. De asemenea, este un instrument pentru culegerea de informatii noi care contribuie la dezvoltarea pasiunilor si obtinerea recunoasterii cerlorlalti.

In februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria HumanGraphExperience cu intentia de a oferi informatii constante si relevante despre dinamica relatiei dintre consumatori si brand-uri si impactul pe care evolutia acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piata. Compania Starcom a valorizat intotdeauna insight-ul puternic de consumator, de aceea monitorizeaza in mod constant comportamentul emergent al diferitelor grupuri de consumatori pentru a putea planifica comunicarea brand-ului in cel mai important spatiu – mintea consumatorului.

Seria de infografice este o initiativa pe termen lung si reprezinta o parte dintre rezultatele de analiza ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agentiei.
Gasiti mai multe detalii in conturile noastre de Facebook si Pinterest. Contactati-ne cu incredere pentru informatii suplimentare.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram