Obiectivul cercetarii a fost o mai buna intelegere a stilului de viata al populatiei de la sate, a consumului de media din mediul rural, a subiectelor de interes si a comportamentului de cumparator.
O prima concluzie a studiului este ca spatiul pe care se intinde satul nu limiteaza capacitatea locuitorilor de a ramane conectati la actualitate. Acest fapt se datoreaza cresterii penetrarii internetului in mediul rural si a frecventei vizitelor la oras, ca urmare a extinderii comertului modern in urbanul mic (orase avand sub 30.000 de locuitori).
Gradul de conectare este mai mare pentru generatiile mai tinere: rata de penetrare a internetului in randul tinerilor este de 60%; 63% dintre membrii acestei generatii viziteaza cel putin lunar orasele pentru distractie.
In acelasi timp, in mediul rural televizorul si-a mentinut statutul de liant al familiei si producator de vedete. Continutul distractiv este apreciat indiferent de varsta si celebritati precum Andra, Catalin Maruta si Andreea Esca atrag un numar mare de fani din rural.
Radioul capteaza in continuare atentia locuitorilor din mediul rural. Varful de audienta se intinde de dimineata pana la pranz, comparativ cu perioada 07:00 – 09:00 a.m. in mediul urban. Pentru cei mai multi respondenti (78%) radioul este ascultat in paralel cu activitati zilnice de relaxare, de sofat sau in timpul mesei.
68% dintre locuitorii din mediul rural conectati la internet cumpara cele mai recente editii ale publicatiilor in timpul vizitelor saptamanale din oras. In afara de tabloide, populatia de la sate achizitioneaza titluri care reflecta interesele personale (cooking, DIY si health&beauty).
Continutul de tip imagini/poze atrage cel mai mult in mediul online, iar cele mai distribuite fotografii sunt cele care surprind momente speciale precum nunti, petreceri, realizari ale copiilor.
“Studiile efectuate pe consumatorii din mediul rural sunt destul de rare, deoarece pana acum investigarea ruralului presupunea field work – operatori trimisi pe teren pentru culegerea datelor si implicit costuri ridicate. Cum rata penetrarii internetului in mediul rural a ajuns la aproximativ 47%, am valorificat oportunitatea realizarii unui studiu online chiar si pe acest target. Ne-am propus sa stabilim o conexiune de lunga durata cu universul rural, pentru a putea verifica frecvent eventualele schimbari comportamentale. Astfel, am recrutat 36 de oameni, identificati in etapa cantitativa, si prin intermediul Netnography observam constant, cu minime interventii, cum interactioneaza in comunitatile lor de pe Facebook, aducand clarificari asupra stilului lor de viata”, a declarat Rodica Mihalache (Head of Consumer Insight, Starcom MediaVest).
In februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria HumanGraphExperience cu intentia de a oferi informatii constante si relevante despre dinamica relatiei dintre consumatori si brand-uri si impactul pe care evolutia acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piata. Compania Starcom a valorizat intotdeauna insight-ul puternic de consumator, de aceea monitorizeaza in mod constant comportamentul emergent al diferitelor grupuri de consumatori pentru a putea planifica comunicarea brand-ului in cel mai important spatiu – mintea consumatorului.
Seria de infografice este o initiativa pe termen lung si reprezinta o parte dintre rezultatele de analiza ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agentiei.
Gasiti mai multe detalii in HumanGraphExperience-ul atasat, dar si pe conturile noastre de Facebook si Pinterest. Contactati-ne cu incredere pentru informatii suplimentare.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro