NEWADA a debutat in aprilie 2009 si se incheie in martie 2012 ceea ce inseamnă o durată de 36 luni. Echipa de proiect include 12 parteneri de proiect din 8 țări dunărene. Proiectul are de asemenea un Comitet Consultativ constând din Ministere, Comisia Dunării, Comisia Internațională pentru Bazinul Fluviului Sava, Comisia Internațională pentru Protecția Fluviului Dunărea (ICPDR) si alți actori relevanți.
In cadrul proiectului s-au definit structuri pentru intensificarea cooperarii pe sarcini hidrologice si hidrografice precum schimbul de know-how intre experți precum si prin identificarea celor mai bune practici in domeniul navigatiei fluviale.
In vederea imbunătățirii accesibilitatii infrastructurii căii navigabile au fost elaborate: Planuri naționale de acțiune, studii de fezabilitate, proiecte bilaterale si ghiduri de implementare pentru imbunătățirea intreținerii căii navigabile si lucrări de inginerie fluviala vor fi realizate in cooperare cu alte țări dunărene.
Prioritara in cadrul proiectului este imbunatatirea accesul la rețelele si serviciile ITC (Information & Communication Technologies) la nivel national si european precum: harti electronice, puncte de acces WLAN, baze de date de parametri de senal navigabil si de trafic etc.
Elaborarea unei strategii organizationale pentru fiecare tara favorizeaza cooperarea intre Autoritatile de Cale Navigabila, Agentiile de Dezvoltare si Ministere in cadrul fiecarei tari. „Comitetul Director” include directorii fiecarei administratii de cale navigabila; acesta va fi implicat in conducerea proiectului si este menit sa existe si dupa incheierea proiectului NEWADA. In cadrul acestui comitet se vor discuta probleme strategice si se vor conveni abordari comune. Cresterea cooperarii intre administratiile de cale navigabil creaza premisele pentru o armonizare operationala si crearea unei structuri pan-dunarene de management a cai navigabile a Dunarii.
Proiectul NEWADA este in deplina rezonanta cu recent aprobata Strategie a Dunarii prin care se exprima prioritarea Comisiei Europene pentru dezvoltarea economica si sociala a regiunii Dunarii.
Impactul proiectului este complex asupra unor categorii variate de stakeholderi. Astfel, la nivelul transportatorilor si operatorilor logistici creste nivelul de informare privind navigabiliatea si senalul navigabil. Prin demararea unor lucrari de inginerie fluviala se vor imbunatii continuu parametrii de navigabilitate.
Pentru navigatori se vor imbunatii instrumentele de baza si auxiliare de navigatie precum: harti electronice, puncte de acces WLAN in anumite zone.
Pentru agentii economici folosirea Dunarii ca si canal logistic poate fi o sursa de avantaj competitiv prin scadera costurilor si pozitionarea ca organizatie ce respecta mediul inconjurator.
Cresterea preconizata a traficului fluvial de marfuri impacteaza de asemenea si economia locala prin cresterea cifrelor de afaceri ale transportatorilor si a agentilor economice ce folosesc Dunarea ca si ax logistic si implicit a locurilor de munca, a taxelor si impozitelor locale.
Proiectul are un impact minimal asupra mediului fiind in deplina concordanta cu Directiva Europeana a Apei (WFD – Water Framework Directive).
Administratia Fluviala a Dunarii de Jos Galati indeplineste functia de autoritate de cai navigabile pe sectorul romanesc al Dunarii de la intrarea in tara la km 1.075 pana la iesirea in Marea Neagra, pe bratul Sulina, in rada Sulina, pe bratele navigabile ale Dunarii, Borcea, Bala, Macin, Valciu, Caleea, pe bratul Chilia cu bratele secundare, pe bratul Sfantul Gheorghe cu canalele de rectificare si pe bratele secundare ale Canalului Sulina, denumite Dunarea Veche.
Obiectivul global al Programului de Cooperare Transnaționala SEE este de a mbunatați in regiunea Europei de Sud-Est procesul de integrare teritoriala, economica si sociala si de a contribui la cresterea coeziunii, stabilitații si competitivitații prin dezvoltarea de parteneriate transnaționale si acțiuni comune n probleme de importanța strategica.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro