Avand in vedere climatul economic actual si presiunea asupra costurilor, excelenta operationala devine o tema importanta pentru majoritatea organizatiilor, cu accent nu doar pe valoarea pentru actionari, ci si pe angajati, clienti si furnizori.
Pentru marea majoritate a organizatiilor (75% din respondentii intregului studiu), excelenta operationala va fi un subiect important in urmatorii ani, iar mai mult de 50% dintre organizatii indica faptul ca vor incepe o noua initiativa in acest domeniu. Excelenta operationala este un subiect familiar si pentru companiile romanesti, dat fiind ca 69% dintre respondenti declara ca au existat initiative de excelenta operationala in trecut. Totusi, procentul este cel mai mic dintre toate tarile implicate in studiu. Putem totusi sa intrevedem o transformare a acestei tendinte din moment ce initiativele romanesti viitoare in acest domeniu sunt estimate sa depaseasca usor media europeana (58% dintre respondentii din Romania, comparativ cu media europeana de 57%, au declarat ca in urmatorii ani vor avea loc initiative de excelenta operationala in cadrul organizatiilor lor).
In ceea ce priveste perceptia companiilor asupra excelentei operationale, cercetarile anterioare reflecta asocierea acestui concept cu prioritizarea reducerii de costuri, chiar si in detrimentul angajatilor si clientilor. Totusi, in ultimii ani, definitia a fost indreptata spre o implicare integrala a angajatilor, clientilor si a furnizorilor, in echilibru cu valoarea pentru actionari si responsabilitatea corporativa sociala. Prin urmare, companiile care implementeaza actiuni de excelenta operationala se concentreaza acum mai putin asupra reducerii costurilor operationale (50% mai putin fata de anul precedent) si mai mult pe atentia catre clienti. In plus, in Romania, importanta unor obiective a crescut in ultimele luni: inovatia, cresterea increderii furnizorilor in legatura cu lantul de aprovizionare al companiei, si o mai mare satisfactie a angajatilor.
Combinatia elementelor: resurse umane, procese, structura organizationala si sistemele de suport IT reprezinta fundamentul fiecarei organizatii. Pentru ca proiectele de excelenta operationala sa fie implementate cu succes, aceste patru elemente trebuie sa fie in echilibru. Studiul arata ca cea mai multa atentie este acordata imbunatatirii proceselor de afaceri. Totusi, pe viitor, resursele umane sunt vazute ca cel mai important factor de succes si de imbunatatire. Acest lucru este extrem de important mai ales pentru companiile din Romania, care intampina importante obstacole in zona resurselor umane pentru reusita operationala: cunostinte insuficiente ale angajatilor, rezistenta angajatilor la schimbare si abilitati insuficiente de management de proiect.
Pentru a ajuta la implementarea unui cadru echilibrat si, astfel, pentru a facilita excelenta operationala, Eurogroup Consulting Network, din care Ensight Management Consulting face parte, a creat un instrument cadru alcatuit din trei niveluri: strategic, tactic si operational. Astfel, se poate formula o viziune strategica, obiectivele strategice si viziunea traduse in planuri concrete, urmand apoi implementarea efectiva a schimbarilor, toate in conformitate cu o metodologie clara si verificata.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro