Comunicarea emitator - receptor trebuie sa se desfasoare intr-un limbaj cunoscut si familiar ambelor parti, astfel incat sensul mesajului sa fie perceput corect in momentul in care ajunge la destinatie. Cand emitatorul si receptorul sunt persoane fizice din aceeasi bransa profesionala care discuta pe teme strict legate de activitatea pe care o desfasoara, folosirea unui jargon este absolut normala si nu compromite mesajul. Cand vine vorba, insa de comunicarea intre organizatie si publicul sau, de multe ori nu foarte specializat in domeniu, jargonul devine periculos si poate duce nu numai la alterarea sensului, ci si la respingerea mesajului. Mesajele care abunda in jargon devin plictisitoare, nu-l stimuleaza pe receptor sa reactioneze, poate doar sa caste inca de la primele cuvinte, iar impactul comunicarii ajunge sa fie minim. Prea putina lume apreciaza o serie de hiperbole si termeni tehnici lipsiti de savoare. Pentru a aduce rezultatele asteptate pentru eforturile depuse in campania de comunicare, mesajul trebuie sa fie construit "dupa chipul si asemanarea" celor carora le este destinat, iar jargonul nu-si prea gaseste locul in aceasta combinatie. Iata si de ce:
Abordati strategic redactarea fiecarui comunicat de presa si nu ocupati spatiul cu o serie de cuvinte inutile, dar stralucitoare, care deviza de la scopul comunicatului de a informa.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro