Junior Achievement si NN lanseaza o noua editie a proiectului Social Innovation Relay

2 februarie 2016

Junior Achievement (JA) si NN anunta lansarea celei de-a sasea editii a proiectului educational Social Innovation Relay (SIR), o initiativa globala care aduce impreuna mentori cu experienta in afaceri si elevi de liceu, pentru a contribui la rezolvarea problemelor reale din comunitatile locale din care fac parte si dincolo de ele.

Acest program vizeaza pregatirea liceenilor in domeniul antreprenoriatului social si dezvoltarea unor abilitati esentiale ale acestora, punand in acelasi timp accentul asupra rolului pe care il poate juca mediul de afaceri in abordarea aspectelor sociale. Conectati prin tehnologii moderne, elevii din intreaga lume colaboreaza cu mentorii NN pentru a gasi solutii pentru unele dintre cele mai mari provocari din lume legate de educatie, sanatate, cresterea nivelului de trai, incluziune sociala sau dezvoltare durabila.

“Social Innovation Relay este un proiect ambitios care sprijina elevii de liceu sa defineasca solutii inovatoare si, mai ales, viabile pentru a raspunde unor nevoi sau probleme reale identificate in comunitate. Interventiile sustenabile pentru asigurarea bunului mers al societatii sunt o preocupare continua pentru noi, iar initiative precum SIR ne ajuta sa ne implicam activ in dezvoltarea comunitatilor locale si sa ajutam oamenii sa asigure un viitor mai bun pentru ei si cei din jurul lor”, a spus Carmen Soare, director de marketing NN Romania.

Elevii din Romania care au o idee de inovare sociala se pot inscrie in editia din acest an a competitiei pana pe 15 februarie, in echipe de 2-4 membri coordonate de un cadru didactic, iar ulterior, cele mai bune 20 de echipe din fiecare tara participanta vor fi mentorate de catre voluntari NN.

Voluntarii vor folosi cele mai moderne instrumente de invatare online pentru a-i sprijini pe elevi sa dezvolte planuri de proiect care pot fi transformate in idei de afaceri sociale fezabile. Dupa evaluarea intermediara, juriul va alege top 10 cele mai bune solutii care vor participa la finala nationala online a competitiei si isi vor dezvolta proiectele. In cele din urma, echipele castigatoare din fiecare tara vor concura intr-o finala online la nivel global.

“Avand in vedere crizele sociale delicate cu care ne confruntam in prezent in Europa, a-i inspira pe tineri sa dezvolte solutii creative ar putea reprezenta baza pentru una din urmatoarele solutii esentiale ale Uniunii Europene”, a declarat Caroline Jenner, CEO al JA Europa.

Pe parcursul anului scolar 2014-2015, in competitia Social Innovation Relay s-au implicat la nivel global peste 6.000 de elevi si 199 de profesori din 226 de licee, fiind generate aproximativ 350 idei de inovare sociala.

Anul trecut, o echipa de elevi romani de la Colegiul National de Informatica Tudor Vianu din Bucuresti s-a clasat pe locul II la finala globala SIR cu proiectul Best Buddy – o aplicatie pentru smartphone-uri ce vine in sprijinul persoanelor care sufera de depresie sau anxietate, cu obiectivul sa ii determine pe utilizatori sa isi schimbe perceptia si comportamentul.

“Ca elev, curiozitatea si pasiunea pentru lucruri noi m-a condus sa ma inscriu la competitia Social Innovation Relay. Acum, ma simt norocos si mandru pentru ca am facut acest lucru. Am avut sansa de a invata atat de multe lucruri despre antreprenoriatul social, despre modul in care poate schimba vieti si despre cat de benefic este. In plus, am descoperit oameni care ma inspira, care au creat afaceri de succes si din a caror experienta am avut o multime de lucruri de invatat despre cum sa fii un antreprenor bun care, de asemenea, sa se gandeasca la aspectele social si impactul generat”, a marturisit Daniel Ene, unul din elevii participanti la competitia SIR in 2015.

Informatii pentru editori

Despre Social Innovation Relay
Competitia de idei de inovare sociala este parte a proiectului educational Social Innovation Relay (SIR) care include mai multe componente (quiz online, studii de caz pe tema antreprenoriatului si inovarii sociale, competitie) si este organizat pentru al saselea an consecutiv in Romania si la nivel international. Proiectul le ofera elevilor de liceu (15-19 ani) accesul la experienta practica si expertiza antreprenoriala, pentru a-i pregati sa concureze cu succes pe piata fortei de munca a secolului 21.
Finala internationala a competitiei va implica echipe din toate cele 12 tari participante: Bulgaria, Cehia, China, Grecia, India, Japonia, Olanda, Romania, Singapore, Slovacia, Spania, Ungaria.
Mai multe informatii si regulamentul competitiei sunt disponibile pe site.

Despre NN Romania
NN Asigurari de Viata este prima companie internationala de asigurari de viata care a intrat pe piata din Romania, in ianuarie 1997. Prin activitatea si initiativele sale, NN ajuta oamenii sa creeze premisele unui viitor mai bun pentru ei si familiile lor, contribuind totodata la dezvoltarea sustenabila a societatii. Din 2011, NN se implica in programe care ofera ajutor si “Sanse la viata” persoanelor aflate in dificultate si desfasoara initiative importante de informare si educare financiara, cum este platforma de informare despre pensii private, pentru a sprijini comunitatile sa-si asigure un viitor mai bun.

Despre Junior Achievement Romania
Junior Achievement Romania este o organizatie non-profit, avand ca misiune dezvoltarea in Romania a programelor internationale JA de educatie economica, antreprenoriala, financiara, etica si responsabilitate sociala si sanatate si viata activa. 39 de tari din Europa si 121 de tari din toata lumea urmeaza programele JA. In Romania, acestea sunt urmate de peste 280.000 de elevi din 1.600 de scoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice si cu sustinerea financiara a comunitatii de afaceri. Mai multe informatii pe site.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram