Potrivit Kuma România, unul dintre principalii producători locali de lavoare, blaturi şi mobilier pentru băi şi bucătării sub brandurile Kuma şi Nordline, materialele contrastante, culorile deosebite şi lavoarele în forme sofisticate, realizate în plan înclinat, îşi pun amprenta asupra principalelor tendinţe de amenajare a băilor în 2014.
„Anul 2014 aduce uşoare schimbări în materie de amenajare a băii, tendinţele fiind împrumutate pe plan local cu precădere din ţările scandinave. Astfel, dacă până acum lavoarele cu boluri rotunjite, în nuanţe de alb, wenge sau nisip se regăseau printre principalele trenduri, anul acesta se va pune accentul pe lavoarele cu boluri mai sofisticate, realizate în plan înclinat, şi pe materiale speciale, cum este KUMA PEARL, unde irizaţiile sidefului din scoici contrastează cu baza neutră de tonuri de negru şi gri”, a declarat Camelia Olesen, Director Executiv al Kuma România.
De asemenea, anul 2014 introduce accente decorative masculine în amenajarea băii, accesoriile, decoraţiunile metalice şi piesele de mobilier în linii drepte, cu un design simplu, minimalist, fiind de nelipsit. În ciuda faptului că aceste piese pot oferi un aer uşor sobru băii, contrabalansarea unui astfel de ambient cu elemente romantice, rustice sau chiar vintage poate crea un cadru cu adevărat deosebit.
Mai mult, pentru cei care dispun de un spaţiu mai mare, anul 2014 aduce în prim plan şi conceptul de baie de tip dormitor cu dulapurile clasice, draperii deschise, flori şi obiecte argintii.
În ceea ce priveşte tendinţele de amenajare la români, potrivit Cameliei Olesen, conceptul de unicat a câştigat tot mai mult teren, în ultimii ani clienţii optând tot mai des pentru piesele făcute la comandă.
„Întrucât în ultimii ani am observat o cerere tot mai mare pe segmentul lavoarelor personalizate, anul acesta vom lansa o gamă specială, Kuma Custom RECTOR, prin intermediul căreia clienţii noştri vor avea posibilitatea de a-şi alege pentru anumite modele şi lungimea bolului, nu doar culoarea si materialul”, a mai spus Camelia Olesen.
De asemenea, pentru a se alinia tendinţelor noului an, Kuma România are în plan lansarea a trei noi modele de lavoare, respectiv Wega, Twist şi Lake 7.
Mai mult, pentru clienţii care au în plan amenajarea întregii locuinţe, compania a lansat la începutul anului 2014 conceptul Kuma All For You, pachetul oferind discounturi generoase celor care optează pentru mai multe produse din portofoliul Kuma. Astfel, în funcţie de preferinţe, aceştia pot opta pentru o serie de lavoare şi mobilier modular pentru baie, cădiţe sau plăci de duş speciale, personalizate pe spaţiul fiecăruia, glafuri pentru ferestre de interior sau exterior, blaturi pentru bucătării turnate în suprafaţă continuă cu chiuveta şi, nu în ultimul rând, pentru mobilier de bucătările marca Nordline, toate acestea în linii minimaliste şi în trend cu cele mai noi accente scandinave de amenajare interioară.
Sfaturi pentru amenajarea băilor
Potrivit Kuma România, printre cele mai importante criterii de care clienţii ar trebui să ţină cont în momentul în care se hotărăsc să-şi reamenajeze baia se regăsesc dimensiunea spaţiului de care dispun, bugetul, calitatea produselor şi, nu în ultimul rând, preferinţele personale.
Astfel, în timp ce pentru băile de apartament, de dimensiuni reduse, se recomandă folosirea unui concept standard de lavoar, încorporat în blatul mobilierului, pentru băile mai generoase posibilităţile sunt nelimitate, clienţii putând opta pentru blaturi cu o lungime de peste 2 metri, cu un singur bol, sau cu două boluri turnate în suprafaţă continuă şi pentru un mobilier de baie mai deosebit, customizat în funcţie de preferinţe.
În ceea ce priveşte costul de amenajare a unei băi, acesta diferă foarte mult în funcţie de dimensiunea acesteia. În timp ce clienţii cu apartamente de dimensiuni mici plătesc pentru un concept standard aproximativ 300 de euro, în cazul caselor spaţioase bugetele sunt mai generoase, un ansamblu de lavoar dublu cu mobilier începând de la 700 de euro şi putând ajunge până la 3.000 de euro, sau chiar mai mult, în funcţie de model şi de materialele folosite.
Preferinţele românilor în materie de amenajare a băii
Când vine vorba de amenajarea băii, majoritatea românilor se ocupă singuri de lucrările de renovare, principalele surse de inspiraţie ale acestora regăsindu-se în revistele de design interior, magazinele de profil sau pe site-urile specializate.
“La români, există diferenţe destul de mari în materie de design al băii, în funcţie de tipul de client şi de domeniul de activitate al acestuia. Astfel, în timp ce clienţii particulari sunt încă fanii lavoarelor cu boluri clasice, rotunjite, în culori cât mai naturale, pentru proiectele rezidenţiale sau pentru clădirile de birouri, mall-uri şi hoteluri, arhitecţii optează pentru boluri excusiviste, în planuri înclinate, fără vizibilitate asupra instalaţiei de scurgere, singurul compromis fiind culoarea albă, care încă primează“, a mai adăugat Camelia Olesen.
În ceea ce priveşte cele mai cumpărate produse Kuma pe acest segment, reprezentanta companiei a dezvăluit că lavoarele pentru băi matrimoniale, cu două boluri turnate în suprafaţă continuă cu blatul, dar şi cele cu un singur bol, cu formă futuristică sau mai sofisticată, realizate din materiale deosebite, sunt alegerea predilectă a clienţilor particulari. În schimb, pentru proiecte sunt în trend modelele de lavoare cu boluri foarte lungi (1,6-2 metri) şi mai multe baterii.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro