Marele Premiu al Australiei 2015 – cursa

16 martie 2015

LEWIS HAMILTON A CASTIGAT PRIMA CURSA A SEZONULUI AVAND O STRATEGIE CU O SINGURA OPRIRE

UZURA SI DEGRADAREA AU FOST MINIME PE PARCURSULCELOR 58 DE TURURI

DATELE ADUNATE IN TESTE, REFERITOR LA PERFORMANTELE NOILOR MONOPOSTURI, S-AU CONFIRMAT SI IN CURSA

Melbourne, 15 martie, 2015 – Campionul en titre Lewis Hamilton a avut un inceput perfect reusind sa-l invinga pe Nico Rosberg, colegul sau de echipa de la Mercedes, si sa inceapa sezonul cu o victorie in Australia, a 34-a din cariera. Ambii piloti de la Mercedes au oprit o singura data la boxe cand au schimbat pe medium, dupa ce au inceput cursa cu pneurile soft, in tururile 25, respectiv 26.

Hamilton a plecat din pole position, convertind astfel ultimele sapte pole-uri in victorii de cursa. La debutul sau pentru Ferrari, Sebastian Vettel a terminat pe locul trei avand tot o strategie cu o singura oprire: start pe soft si apoi schimb pe medium in turul 24. Dupa testele din pauza de iarna, cresterea performantelor noilor monoposturi s-a vazut foarte clar in Australia, Pirelli anticipand bine acest lucru atunci cand a dezvoltat o constructie noua pentru pneurile spate.

Uzura si degradarea pneurilor au fost minime la Melbourne, chiar daca timpii pe tur au fost cu doua secunde mai buni si majoritatea pilotilor au adoptat o strategie cu o singura oprire. Aceasta a fost influentata si de neutralizarea cursei inca din primul tur, ceea ce a permis echipelor sa parcurga mai multe tururi cu pneurile soft intr-o perioada in care uzura acestora era cea mai mare tinand cont de greutatea totala a masinii.

Unii dintre piloti au ales o strategie cu doua opriri, cel mai bine clasat fiind Marcus Ericsson (Sauber), care a terminat pe locul opt in clasamentul general. Kimi Raikkonen (Ferrari) a avut o strategie similara (una teoretic mai rapida cu patru secunde decat cea cu doua opriri), dar a fost nevoit sa abandoneze in ultima parte a cursei.

Temperatura ambientala a fost destul de scazuta, aproximativ 20 de grade Celsius, ceea ce a crescut durata de viata a anvelopelor.

“Asa cum era de asteptat, Australia a fost o etapa dificila pentru echipe, dar din punctul de vedere al pneurilor totul a functionat perfect. Temperaturile mai scazute si neutralizarea cursei din prima parte a facut ca majoritatea sa aleaga o strategie cu o singura oprire. Favoritii s-au luptat aici pentru victorie, dar am vazut evolutii spectaculoase si din partea debutantilor care s-au acomodat rapid cu pneurile Pirelli. Strategia a jucat un rol foarte important si sunt sigur ca si in etapele viitoare va fi un factor care va duce la cresterea spectaculozitatii curselor”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Cei mai buni timpi ai zilei in functie de compozitie:
Medium Soft Intermediare Ploaie
1 HAM 1:30.945 RAI 1:31.426
2 ROS 1:31.092 ERI 1:31.560
3 VET 1:31.457 HAM 1:31.940

Cele mai multe tururi cu un set de pneuri:
Medium Sergio Perez (38 tururi)
Soft Jenson Button (27 tururi)

Momentul adevarului
Am prezis o strategie cu doua opriri ca fiind cea mai rapida in cursa de 58 de tururi, dar neutralizarea cursei din prima parte a facut ca majoritatea pilotilor sa intre o singura data la boxe. In acest caz, am prezis ca momentul optim de trecere de pe soft pe medium este in turul 34. Hamilton a facut singura oprire in turul 24, reusind sa beneficieze de o rezistenta crescuta a pneurilor de compozitie medium pe o durata foarte lunga.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram