Marele Premiu al Austriei: antrenamente libere

23 iunie 2014

Spielberg, 21 iunie 2014 – Vineri, in prima zi pe Red Bull Ring, circuitul amplasat in zona Styria, echipele au descoperit conditiile schimbatoare de pe Red Bull Ring. Cea de-a doua sesiune de antrenamente libere s-a desfasurat pe uscat, iar Lewis Hamilton (Mercedes) a fost cel mai rapid cu timpul de 1m:09,542s. Pentru Marele Premiu al Austriei, Pirelli a nominalizat pneurile P Zero Rosu supersoft P Zero Galben soft.

Chiar daca ploaia a spalat cauciucul depus pe circuit, combinatia nominalizata de Pirelli – soft si supersoft – se potriveste pe Red Bull Ring, un circuit nou inclus in calendarul din acest sezon. Uzura si degradarea a fost in parametri, cu o usoara granulare a pneurilor soft in conditiile alunecoase din prima sesiune de antrenamente libere, si a pneurilor spate din compozitia supersoft. Aceasta situatie ar trebui sa revina la normal pe masura ce se depune mai multa guma pe pista.

Red Bull Ring este un circuit scurt, de viteza medie, ceea ce inseamna ca pneurile nu sunt foarte solicitate pe parcursul unui tur. In aceste conditii, pneurile supersoft, care sunt cu 0,6 secunde mai rapide pe tur decat cele soft, pot fi o solutie buna pentru strategia de cursa.

O strategie cu doua opriri este cea mai probabila in acest weekend. Conform prognozei meteo vremea se va incalzi usor, dar exista si posibilitatea unor ploi locale.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: “Am avut un circuit foarte “verde”, fara aderenta, dar chiar si asa uzura si degradarea pneurilor a fost mica, in special la pneurile de compozitie soft. In cursa, cel mai probabil vom avea parte de o degradare cat sa mentina lucrurile interesante, iar cei mai multi piloti vor opta pentru o strategie cu doua opriri. Chiar daca este un circuit nou pentru noi, credem ca nominalizarea pneurilor este una foarte buna, similara cu cea din Canada. Am vazut diferente notabile de uzura a pneurilor spate la diferite echipe, dar cred ca asta se va schimba sambata dupa ce echipele vor analiza datele adunate in primele doua sesiuni de antrenamente libere. Vom analiza si noi datele de vineri si cred ca vom vedea o lupta foarte stransa in calificari, tinand cont ca un tur de circuit este foarte scurt aici.”

FP1:

FP2:
Rosberg 1.11.295s – Soft noi Hamilton 1.09.542s – Supersoft noi
Hamilton 1.11.435s – Soft folosite Roberg 1.09.919s – Supersoft noi
Alonso 1.11.606s – Soft noi Alonso 1.10.470s – Supersoft noi

Statistica pneurilor pentru ziua de vineri:
Supersoft Soft Intermediare Ploaie
km parcursi * 1.682 4.610 N/A 0 N/A
seturi utilizate in total ** 22 64 N/A 0 N/A
cel mai mare nr de tururi ** 28 36 N/A 0 N/A
* Cifrele de mai sus reprezinta numarul total de km parcursi in FP1 si FP2 astazi de catre toti pilotii.
** Per compozitie, toti pilotii - combinat.

Cifrele zilei de la Pirelli:

Pneurile Pirelli nu au castigat nicio cursa de Formula 1 in Austria. Cel mai bun rezultat a fost stabilit in 1983 cand Nigel Mansell, pe Lotus, a terminat pe 5. In acel an singura echipa care a mai mers cu Pirelli a fost Toleman, echipa la care un an mai tarziu si-a facut debutul Ayrton Senna.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram