Spielberg, 21 iunie 2014 – Felipe Massa (Williams) a fost cel mai rapid in calificarile pentru Marele Premiu al Austriei cu pneurile Pirelli P Zero Rosu supersoft. Pentru Massa acesta a fost cel de-al 16-lea pole din cariera si primul din Brazilia 2008, iar pentru echipa Williams a fost prima dubla dupa Marele Premiu al Germaniei din 2003, Valtteri Bottas reusind cel mai bun rezultat din cariera in calificari. Este si pentru prima oara in acest sezon cand un pilot Mercedes nu va pleca de pe cea mai buna pozitie a grilei de start.
In prima sesiune a calificarilor (Q1) doar pilotii de top au folosit exclusiv pneurile P Zero Galben, de compozitie soft, pentru a trece mai departe in Q2. Incepand cu cea de-a doua sesiune a calificarilor toti pilotii au folosit pneurile P Zero Rosu supersoft. Tinand cont ca circuitul de la Spielberg este unul dintre cele mai scurte din calendar, traficul a fost o problema mai ales in ultima parte a fiecarei sesiuni.
Majoritatea pilotilor au folosit doua seturi de pneuri supersoft in Q2, Lewis Hamilton (Mercedes) fiind unul dintre cei care au folosit un singur set. Valterri Bottas a fost primul pilot care a stabilit un timp competitiv in Q3, dupa care a fost batut de colegul sau de echipa, Felipe Massa, care a folosit un set nou de pneuri supersoft. Temperatura ambientala a fost de aproximativ 20 grade Celsius, iar pentru cursa sunt asteptate temperaturi putin mai scazute.
Bottas a fost cel mai rapid in sesiunea a treia de antrenamente libere, programata sambata dimineata, cu pneurile supersoft, fiind urmat de Lewis Hamilton si Felipe Massa.
“Doua monoposturi Williams in prima linie a grilei, pentru prima oara din 2003, arata cat de palpitant este acest sezon. Am avut parte de calificari senzationale, echipele exploatand pneurile in moduri diferite. Sunt sigur ca vom vedea o cursa interesanta duminica. Avem 8 echipe diferite in top 10 si ne asteptam ca o strategie cu doua opriri sa fie cea mai folosita. Sunt sanse, la fel ca in Canada, sa vedem si strategii cu o singura oprire, dar asta depinde si de ceea ce se intampla in cursa. Temperaturile din timpul cursei vor fi similare cu cele de astazi, poate doar putin mai rece, asa ca echipele au suficiente date relevante pentru a calcula strategia optima”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI
Marele Premiu al Austriei are 71 de tururi, o strategie cu doua opriri fiind cea mai populara solutie, cea mai rapida, cel putin teoretic, fiind una cu o singura oprire: start pe supersoft si apoi schimb pe soft in turul 18.
Tinand cont ca este destul de dificil sa depasesti, o strategie cu doua opriri ar putea ajuta la castigarea unor pozitii: start pe supersoft, schimb pe soft in turul 13 si apoi tot pe soft in turul 42. O strategie cu soft-soft-supersoft, cu intrari in tururile 29 si 58, ar putea functiona pentru cei care pleaca din jumatatea a doua a plutonului.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro