MARELE PREMIU AL BAHREINULUI 2013 – CALIFICARI

22 aprilie 2013
Autor:
dowmedia08

Pilotul echipei Mercedes a parcurs un tur de circuit cu timpul de 1m:32,330secunde cu pneurile P Zero Alb, de compozitie medium, care au fost nominalizate impreuna cu cele hard, P Zero Orange, pentru cursa din acest weekend. Timpul de pole reusit in 2013 pe anvelope medii eclipseaza timpul de pole realizat de Sebastian Vettel si Red Bull in 2012 cu pneurile soft (1m:32,422secunde).

Cu pole-ul reusit de Rosberg in Bahrein, Mercedes reuseste din nou sa plece de pe prima pozitie a grilei pentru a doua oara consecutiv. O performanta reusita ultima oara de Juan Manuel Fangio si Stirling Moss in anii ’50.

Pe parcursul ultimei sesiuni de antrenamente libere din aceasta dimineata, pilotii au rulat atat pe compozitiile medii cat si pe cele hard. Fernando Alonso (Ferrari) a fost cel mai rapid in a treia sesiune de antrenamente libere cu pneuri medii, parcurgand un tur cu timpul de 1m:33,247secunde.

Cel mai bun timp a fost obtinut la finalul sesiunii, scotand in evidenta modul in care pista a evoluat din punctul de vedere al aderentei. Grila de maine va fi insa oarecum diferita comparativ cu primele 10 pozitii reusite in calificari ca urmare a penalizarilor din timpul sesiunii de antrenamente. Aceasta a influentat in mare masura si tactica echipelor pe parcursul calificarilor.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery:„Spre deosebire de China, aici cheia managementului pneurilor este reprezentata de controlul degradarii termice, din cauza temperaturilor de la nivelul pistei care vor depasi 40 de grade Celsius. Cu foarte multe zone de franare si accelerare, pneurile spate vor fi in mod special solicitate, ceea ce va fi un factor decisiv. Pista evolueaza permanent si vedem cum timpii coboara din ce in ce mai rapid, pole-ul de anul acesta fiin mai bun decat cel de anul trecut, care a fost realizat pe o compozitie soft normala. Diferenta de performanta dintre cele doua compozitii este mai mica decat in China, cu aproape 0,6secunde pe tur, ceea ce inseamna ca exista mai multe posibilitati in privinta strategiilor pentru cursa – si ca in mod clar nu exista un singura. Este ceva ce am observat deja din calificari, cand echipele au adoptat diverse abordari in fiecare sesiune. Depasirile sunt relativ usor de facut in Bahrein comparativ cu multe ale circuite, si se pare ca pneurile hard ar fi alegerea mai potrivita pentru cursa, in timp ce unele echipe vor prefera probabil pneurile medii. Problema cu care s-a confruntat Lewis Hamilton pe parcursul sesiunii de antrenamente nu a fost ca urmare a unei cedari structurale a pneului, ci ca urmare a unui debriu de pe pista.”

PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI:
Diferenta de performanta extrem de mica dintre cele doua compozitii deschide posibilitatea unor strategii diferite, ceea ce inseamna ca nu este doar o singura solutie, clar mai rapida decat celelalte. De asemenea, nu este o mare diferenta daca se va porni in cursa cu pneuri medii sau hard.Strategia cu trei opriri ar putea fi cea mai des intalnita: start pe hard, schimb cu hard in turul 10, hard din nou si mediu pana in turul 41.O alta posibilitate este sa se porneasca pe medii, sa se schimbe pe medii in turul 8, din nou pe medii in turul 24 si sa se treaca pe cele hard in turul 38.

Este o discutie si in privinta unei strategii cu doua opriri, cu doua schimburi pe hard si unul pe medium, daca pilotul reuseste sa controleze degradarea pneurilor spate pana in turul 57. Din nou, pastrand o abordare flexibila strategia corecta ar putea aduce beneficii, iar cu depasirile usor de efectuat, gasirea unei brese in trafic nu mai este esentiala.

CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:

Antrenamente libere 3:
1. F. Alonso 1.33.247 Medium - noi
2. S. Vettel 1.33.348 Hard - uzate
3. M. Webber 1.33.380 Medium – noi

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram