Marele Premiu al Bahreinului calificari

7 aprilie 2014

Sakhir, 5 aprilie2014 –Programate pentru prima oara in nocturna, calificarile pentru Marele Premiu al Bahreinului au fost si primele desfasurate pe uscat, de la start la sosire, in acest sezon, iar echipele au folosit toate pneurile alocate pentru aceasta sesiune. Pentru cursa din Bahrein, Pirelli a nominalizat pneurile P Zero Alb medium si P Zero Galben soft.

Tinand cont ca in antrenamentele libere diferenta intre cele doua compozitii a fost de peste o secunda, prioritatea pentru echipele de top a fost sa ajunga in Q3, ultima sesiune a calificarilor, cu cat mai multe seturi din compozitia mai moale nominalizata pentru aceasta cursa. Noua regula prin care Pirelli pune la dispozitie pilotilor ajunsi in Q3 un set suplimentar de pneuri a facut ca toti pilotii sa intre pe circuit. Echipele care nu au ajuns in Q3 nu sunt dezavantajate pentru ca setul suplimentar poate fi folosit in cursa.

Cea mai mare provocare in calificari, mai ales pe uscat cand se foloseste toata puterea masinii, este sa obtii cel mai bun timp in primul tur cronometrat. Cu noile tehnologii folosite, nu mai este posibil sa parcurgi doua tururi rapide unul dupa celalalt pentru ca unitatea de putere trebuie sa se reincarce. Acest lucru are o influenta si asupra pneurillor care trebuie sa ofere performanta optima in primul tur cronometrat.

Chiar daca monoposturile din 2014 au suferit modificari radicale, Nico Rosberg a parcurs cel mai rapid tur in Q3 cu timpul de 1m:33,185s, un timp mai slab cu mai putin de o secunda fata de cel de anul trecut cu care tot el a plecat din pole position.

“Temperatura asfaltului a scazut permanent pe toata durata calificarilor, situatie cu care ne vom intalni si duminica. Astfel cel mai bun timp s-a stabilit chiar in finalul sesiunii. Oricum, toate cele 10 masini din Q3 au iesit pe circuit, ceea ce confirma ca noua regula a dat rezultate si ca fanii au parte de actiune de la start si pana la final. Nivelul de aderenta a crescut constant in ultimele doua zile si ne asteptam ca pneurile de compozitie soft sa fie pneurile principale in cursa. Cel mai probabil vom vedea doua, maximum trei opriri la boxe, iar echipele isi vor adapta strategia in functie de caracteristicile monopostului si de conditiile din cursa”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI

O strategie cu trei opriri este teoretic cea mai rapida, dar echipele care nu uzeaza atat de tare pneurile pot incerca una si cu doar doua opriri. Strategia ideala pentru cursa de 57 de tururi este: start pe soft, schimb pe soft in turul 17, apoi pe medium in turul 33, si din nou pe soft in turul 41.

O strategie cu doua opriri ar putea fi: start pe soft, schimb tot pe soft in turul 22 si apoi pe hard in turul 44.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram