Marele Premiu al Bahreinului:antrenamente libere

7 aprilie 2014

Bahrein, 5 aprilie2014 –Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport, a facut un rezumat cu 10 puncte cheie in ceea ce priveste pneurile dezvoltate pentru sezonul 2014 in timpul antrenamentelor libere de vineri pentru Marele Premiu al Bahreinului, cursa pentru care au fost nominalizate pneurile P Zero Alb(medium) si P Zero Galben (soft).

1. Mai multa forta solicita pneurile in momentul derapajului:
Pirelli a schimbat toate compozitiile si profilele pneurilor slick anul acesta tinand cont de cresterea derapajului si a fortei de apasare mai reduse. Paul Hembery: „Masinile derapeaza mai mult si asta are un puternic efect asupra pneurilor. Exista doar cu 5% mai putina energie care merge catre pneuri la noile monoposturi de Formula 1 – dar in loc ca aceasta sa vina dinspre fortele laterale si viraje, o parte din aceasta energie provine de la rotirea in loc.”

2. Mai putine bucati de cauciuc pe pista
Exista mai putin cauciuc pe pista: unul dintre obiectivele cheie pentru Pirelli. Paul Hembery: ”Am vazut unele in Malaezia, dar acela nu e un bun exemplu fiind un circuit foarte abraziv. In general, am fost foarte increzatori in faptul ca am facut un puternic pas inainte in directia reducerii descompunerii anvelopelor.”

3. Acvaplanare mai redusa si mai multa performanta din partea pneurilor de ploaie.
Pirelli a schimbat compozitia si designul anvelopelor de ploaie pentru a imbunatati in special rezistenta la acvaplanare. Paul Hembery:„In primul rand, am observat pe parcursul calificarilor de la Melbourne ca exista o foarte apropiata zona de lucru cu pneurile intermediare, ceea ce le face mult mai utilizabile. In al doilea rand, in Malaezia nu au fost comentarii sau plangeri in privinta acvaplanarii, un lucru foarte comun anul trecut. Noul pneu de ploaie a performat chiar mai bine in conditii de temperatura scazuta: pe parcursul testelor pe ud de la Barcelona a fost cu trei secunde mai rapid pe tur, decat precedentul pneu de ploaie.”

4. Granulare redusa
Pirelli a folosit pana acum toate tipurile de pneuri, cu exceptia celor de compozitie supersoft iar granularea a fost mult mai mica decat in sezonul trecut. Si chiar daca la un moment dat apare acest fenomen, el dispare destul de repede. Paul Hembery: “Comparativ cu sezoanele anterioare, granularea dispare in cateva tururi.”

5. Zonele plate au disparut
Desi masinile blocheaza mai mult rotile in timpul franarii, zonele plate nu mai apar pe suprafata pneului asa cum se intampla in trecut, multumita noilor compozitii. Paul Hembery:„Dupa ce pilotii parcurg o noua sectiune de viraje, zonele plate dispar, lucru care in trecut ar fi dus la schimbarea pneului.”

6. O strategie cu doua opriri devine normala
Cu atat de multe lucruri noi de invatat referitor la masinile dezvoltate pentru sezonul 2014, doar in Malaezia strategia schimbului de pneuri a influentat rezultatul pana acum. Paul Hembery: “Hulkenberg a terminat cursa cu doua opriri, in timp ce noi am prevazut o strategie cu trei opriri la boxe. Evolutia rapida a monoposturilor va duce ca in final sa vedem din ce in ce mai multe curse unde o strategie cu doua opriri sa fie cea castigatoare.”

7. De ce degradarea este atat de importanta
Uzura reprezinta consumarea fizica a pneului, care a fost substantial redusa anul acesta (si motivul pentru care vedem mai putin cauciuc pe pista). Degradarea este insa un lucru complet diferit: pierderea performantei pneului per tur. Paul Hembery:„Este o situatie ciudata cand pilotii vorbesc despre degradare: trebuie sa se intample, pentru ca daca nu se intampla, nu am avea niciun pit-stop. Este un parametru vital in crearea strategiei.”

8. Pneuri mai putin solicitate decat inainte
In ciuda cuplului motor mai mare transmis rotilor din spate, amprenta pneului nu este solicitata atat de mult cum se intampla anul trecut – datorita noii constructii a pneului. Paul Hembery:„Putem observa asta in modul de uzura: este usor mai concentrat in centrul anvelopei. Pe masura ce forta de apasare aerodinamica creste acesta se va schimba, deoarece cea mai mare imbunatatire vine din cresterea fortei aerodinamice si a tractiunii de la pneurile spate.”

9. Diferente de timp regulate intre compozitii
Pirelli a luat in calcul o diferenta de o secunda intre compozitiile dezvoltate pentru acest sezon. Chiar daca acum diferentele sunt putin mai mari, pana la finalul sezonului acest lucru se va stabiliza. Paul Hembery: “Am fost surprinsi de diferenta de performanta intre pneurile hard si medium, care a fost de o secunda si jumatate in Malaezia. Acest lucru se datoreaza fortei mai mici de apasare. Pneurile de compozitie hard nu mai sunt la fel de solicitate si derapeaza mai mult. Imbunatatirile in ceea ce priveste performanta monoposturilor vor face ca diferenta de performanta intre compozitii sa scada.”

10. Mai multe masini pe circuit
Pirelli a furnizat pneuri suplimentare in prima sesiune de antrenamente libere (FP1) si in ultima a calificarilor (Q3) – ceea ce inseamna ca au fost mai multe masini pe circuit. Paul Hembery: “A functionat pana acum. In prima jumatate de ora din FP1 echipele au parcurs cate 10 – 12 tururi cu setul suplimentar de pneuri, dar este evident ca se pot parcurge si mai multe. In calificari intentia noastra a fost sa oferim un set suplimentar echipelor de top pentru a avea si mai mult spectacol, dar fara sa-i dezavantajam pe ceilalti.”

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram