MARELE PREMIU AL BELGIEI 2013 – CALIFICARI PIRELLI A CONFIRMAT CAUZA PROBLEMELOR DE VINERI

26 august 2013
Autor:
dowmedia08

Prima sesiune a calificarilor, Q1, a inceput pe ploaie toti pilotii iesind inca de la inceput pe circuit pentru a stabili un tur cronometrat in caz ca situatia devenea si mai dificila. Toti pilotii au folosit pneurile intermediare, dar spre finalul sesiunii linia ideala a inceput sa se zvante. Giedo van der Garde (Caterham) si cei doi piloti de la Marussia au fost primii care au schimbat pe medium cu cinci minute inainte de finalul Q1.

Asfaltul a ramas uscat in Q2 si toti pilotii, cu exceptia celor doi de la Ferrari, Mark Webber de la Red Bull si Lewis Hamilton de la McLaren – care au folosit si pneurile de compozitie hard – au folosit exclusiv pneurile de compozitie medium in aceasta sesiune. Mark Webber a fost cel mai rapid cu pneurile hard, fiind apoi depasit de Kimi Raikkonen (Lotus) pe medium, finlandezul fiind in final si cel mai rapid in aceasta sesiune.

Ploaia a inceput din nou in Q3, ultima sesiune a calificarilor. Paul di Resta (Force India) a fost primul care a schimbat pe intermediare, o decizie care parea ca-i va aduce primul pole din cariera. Dar, pe masura ce asfaltul a inceput sa se usuce in ultimele minute Nico Rosberg (Mercedes) si apoi Mark Webber, Sebastian Vettel si, in final, Lewis Hamiltonau fost mai rapizi. Toti acestia au folosit pneuri intermediare.

Vettel a fost cel mai rapid in ultima sesiune de antrenamente libere de sambata dimineata, pilotii folosind pneurile hard in majoritatea timpului. La final, Vettel a fost cel mai rapid cu pneuri de compozitie medie.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery:„Inainte sa vorbim despre sesiunea de calificari de sambata, as vrea sa punctez ca in urma investigatiilor efectuate cele doua pene de cauciuc la masinile pilotate de Sebastian Vettel si Fernando Alonso, din timpul antrenamentelor libere de vineri, am constatat ca ambele au fost cauzate de o bucata de metal desprinsa de la o alta masina in virajul 13. Si in calificarile de la Spa am avut parte de aceeasi problema clasica: o parte a circuitul era uda, iar cealalta se usca foarte rapid. Situatia a fost extrem de schimbatoare si momentul alegerii pneurilor s-a dovedit a fi crucial tinand cont ca un tur la Spa este parcurs in mai mult de doua minute. In primele doua sesiuni cheia a fost gasirea punctului optim de trecere de pe intermediare pe slick-uri, ceea ce poate fi util si duminica, vremea fiind greu de prezis. Duminica pilotii vor putea pleca in cursa cu orice compozitie doresc ceea ce le da si mai multe optiuni in ceea ce priveste strategia.”

PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI:

Marele Premiu al Belgiei este una dintre cursele in care este cel mai greu sa prezici strategia de cursa datorita lungimii circuitului si a conditilor meteo variabile. Si, in plus, pilotii isi pot alege pneurile la liber inaintea startului in cursa de duminica.
In conditii normale o strategie cu una sau doua opriri pe parcursul celor 44 de tururi este perfect posibila. O strategie cu doua opriri este mai rapida decat cea cu una cu trei secunde, dar numai pe parcursul ultimelor cinci tururi. Deci daca vom avea o perioada cand masina de siguranta iese pe circuit timp de trei sau patru tururi, echipele isi pot schimba strategia si sa ramana la o singura oprire.
O strategie cu doua opriri poate fi: start pe medium, schimb pe medium in turul 13 si apoi pe hard in turul 25. O alternativa ar fi start pe medium si oprire in turul 19 pentru schimb pe hard pana la final.

CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:

Antrenamente libere 3:
1. Vettel 1m48.327s Medium noi
2. Alonso 1m48.432s Medium noi
3. Webber 1m48.533s Medium noi

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram