Marele Premiu al Belgiei calificari

25 august 2014

Spa-Francorchamps, 23 august 2014 – Nico Rosberg, pilotul echipei Mercedes, a fost cel mai rapid in calificarile de la Spa, cu pneurile Cinturato Verde intermediare, fiind al saselea an consecutiv in care un pilot diferit de cei din anii trecuti pleaca din pole position in Marele Premiu al Belgiei. Rosberg a fost mai rapid decat Lewis Hamilton, colegul sau de echipa, care va pleca de pe pozitia a doua a grilei, diferenta dintre pilotul Mercedes si urmatorul clasat, Vettel pe trei, fiind de peste doua secunde.

Ploaia puternica de dinaintea calificarilor a facut ca temperatura ambientala sa scada la doar 10 grade Celsius, iar cea a circuitului la 19 grade Celsius. In prima parte a calificarilor (Q1) s-au folosit atat pneurile intermediare, cat si cele de ploaie.

In Q2 s-au folosit numai pneuri intermediare pe masura ce circuitul a inceput sa se usuce, cei mai buni timpi fiind obtinuti in finalul sesiunii. Si in ultima parte a calificarilor (Q3) s-au folosit pneurile intemediare, circuitul nefiind niciodata suficient de uscat pentru slick-uri. Cea mai buna pozitie pe grila s-a decis dupa un duel strans intre pilotii Mercedes, in ultimele momente ale sesiunii.

Tinand cont ca sesiunea de sambata s-a desfasurat pe ploaie, echipele au la dispozitie pentru cursa toate seturile de slick-uri alocate conform regulamentului.

Chiar daca au dominat autoritar calificarile, niciunul dintre cei doi piloti de la Mercedes nu a fost cel mai rapid in ultima sesiune de antrenamente libere de sambata dimineata, Valteri Bottas fiind cel mai rapid cu pneuri de compozitie soft.

“Echipele vor avea o misiune dificila pentru ca ne asteptam la o cursa fara ploaie, ceea ce face ca informatiile adunate sambata sa nu fie relevante in cursa de duminica. Principala provocare din calificari a fost gasirea celui mai bun moment pentru parcurgerea celui mai rapid tur in functie de conditiile de pe pista. Ne asteptam la o strategie cu doua opriri, dar sunt sanse ca unele echipe sa aleaga o strategie cu trei opriri tinand cont ca au la dispozitie toate seturile de slick-uri alocate pentru cursa. Toate echipele au la dispozitie suficiente pneuri pentru a alege orice strategie”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI

In conditii normale, cursa de 44 de tururi din Belgia este una in care o strategie cu doua opriri este cea mai rapida: start pe soft, schimb pe soft in turul 15 si apoi pe medium in turul 29. O strategie cu o oprire sau una cu trei opriri sunt posibile, teoretic, dar nu sunt si cele mai rapide.

CEI MAI BUNI TIMPI IN FP3:

Bottas 1m49.465s Soft noi
Ricciardo 1m49.733s Soft noi
Rosberg 1m49.739s Soft noi

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram