MARELE PREMIU AL BELGIEI2013 – CURSA VETTEL A DOMINAT MARELE PREMIU AL BELGIEI AVAND O STRATEGIE CU DOUA OPRIRI LA

26 august 2013
Autor:
dowmedia08

Si Alonso s-a folosit de strategie pentru a urca de pe pozitia a noua pana pe doi la finalul etapei din Belgia. Spaniolul a oprit de doua ori si a folosit pneurile de compozitie medium in prima parte a cursei. In turul 28 a trecut pe hard dupa un pit stop care a durat doar 2,6 secunde.

In ciuda unei prognoze care anunta 60% sanse de ploaie, cursa s-a desfasurat pe uscat la o temperatura ambientala de 19 grade Celsius si 25 grade Celsius temperatura asfaltului. Toti pilotii au plecat la start cu pneuri de compozitie medium cu exceptia celor de la Marussia, Max Chilton si Jules Bianchi, Daniel Ricciardo (Toro Rosso)si Esteban Gutierrez (Sauber).

Primul pilot care a intrat la boxe a fost Nico Hulkenberg (Sauber) in turul noua pentru un set de pneuri hard. Cinci tururi mai tarziu, aflat in postura de lider, a intrat la boxe si Vettel care a schimbat pe medium. In urma opririi, pilotul Red Bull a retrogradat pe locul doi, dar a preluat din nou conducerea inaintea ultimei opriri, pentru pneuri de compozitie hard,din turul 30.

Mark Webber, colegul lui Sebastian Vettel, a avut o strategie putin diferita, tot cu doua opriri, alegand pneuri hard la prima oprire si medium la cea de-a doua. In final australianul a terminat cursa pe locul cinci.

Singurul pilot care a oprit o singura data a fost Romain Grosjean (Lotus) care a terminat pe locul opt. Ricciardo a plecat cu pneuri hard si a reusit un salt de noua locuri, de pe 19 pe 10. Si pilotul echipei Torro Roso a terminat cursa cu pneurile de compozitie medium.

„Tinand cont ca sambata calificarile s-au terminat pe ploaie, pilotii au putut sa-si aleaga orice tip de compozitie pentru start in cursa, ceea ce a creat si mai multe oportunitati in ceea ce priveste strategia. Cativa piloti au reusit sa-si maximizeze astfel sansele, in special Sebastian Vettel si cei de la Red Bull, care au controlat cursa. Am vazut insa si cateva strategii care au dat rezultate folosite de pilotii care au plecat de la jumatatea grilei de start. Putem spune ca a fost o cursa atipica aici in Belgia, fara ploaie si fara interventia masinii de siguranta. Cu siguranta, circuitul de la Spa este unul dintre cele mai solicitante pentru pneuri, iar acestea s-au comportat conform asteptarilor noastre”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

CEL MAI BUN TIMP AL ZILEI IN FUNCTIE DE COMPOZITIE:

Medium Hard Intermediare Ploaie
1 RIC – 1.50.967 VET – 1.50.756 N/A N/A
2 WEB – 1.51.397 BUT – 1.50.823 N/A N/A
3 GUT – 1.51.849 ALO – 1.51.383 N/A N/A

CELE MAI MULTE TURURI PARCURSE CU ACELASI SET DE PNEURI IN CURSA

Medium 22 Grosjean
Hard 26 Perez
Intermediare N/A N/A
De ploaie N/A N/A

BAROMETRUL ADEVARULUI

Am spus ca o strategie cu doua opriri este cea mai rapida si acest lucru a fost demonstrat in cursa. Noi am prezis: start pe medium, schimb pe medium in turul 13 si apoi pe hard in turul 25. Sebastian Vettel a folosit aceasta strategie, dar a intrat prima oara la boxe in turul 14 si apoi in turul 30.

REZUMATUL ZILEI IN MARELE PREMIU AL BELGIEI2013:

Acesta este desfasuratorul tuturor opririlor la boxe efectuate in timpul Marelui Premiu al Belgiei, programat pe circuitul de la Spa-Francorchamps. Pirelli a nominalizat, pentru aceasta cursa, pneurile de compozitie medium si hard.

Vettel: MU MN (14) HN (30) 2
Alonso: MN MU (13) HN (28) 2
Hamilton: MN MU (11) HN (26) 2
Rosberg: MU MN (12) HN (25) 2
Webber: MU HN (13) MN (29) 2
Button: MU HN (17) HN (34) 2
Massa: MN MU (9) HN (26) 2
Grosjean: MU HN (22) 1
Sutil: MN HN (11) HN (26) 2
Ricciardo: HN MN (16) MN (33) 2
Perez: MN DT (13) HN (18) 2
Vergne: MN MN (10) HN (24) 2
Hülkenberg: MN HN (9) HN (24) 2
Gutierrez: HN MN (19) MN (28) DT (41) 3
Bottas: MN HN (14) HN (28) 2
Van Der Garde: MN HN (15) HN (29) 2
Maldonado: MN HN (11) HN (27) SG (38) 3
Bianchi: HN MN (14) HN (28) 2
Chilton: HN MN (15) HN (29) DT (32) 3
Di Resta: MN HN (10) HN (25) 2 NC
Räikkönen: MU MU (14) 1 NC
Pic: MN 0 NC
Pe prima coloana, dupa numele pilotului, este specificat tipul de pneuri cu care a luat startul.

M = pneuri de compozitie medium
H = pneuri de compozitie hard
I = pneuri intermediare
W = pneuri de ploaie
N = pneuri noi
U = pneuri uzate

NC = nu s-a clasat
NS = nu a luat startul
DT = penalizare cu o trecere pe la boxe ((drive through)
S&G = Stop & Go
R = Re-start

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram