MARELE PREMIU AL BRAZILIE 2013 – CURSA VETTEL CASTIGA ULTIMA CURSA A SEZONULUI AVAND O STRATEGIE CU DOUĂ OPRIRI LA

25 noiembrie 2013

Coechipierul sau de la Red Bull Racing, Mark Webber a incheiat pe locul secund, avand aceeasi strategie, in ultima sa cursa inainte de a concura in cursele de anduranta. Pilotul Ferrari, Fernando Alonso a fost al treilea dupa ce a ales o strategie diferita pentru cele doua opriri, folosind pneurile hard dupa primul schimb.

Singurul pilot care a mai obtinut victoria de noua ori consecutiv a fost Alberto Ascari in 1950 – dar asta se intampla pe parcursul a doua sezoane. Pilotul italian a folosit atunci tot pneuri Pirelli.

Cea mai stresanta situatie pentru toate echipele a fost generata de faptul ca nimeni nu rulase cu slick-urile medii si hard pe aceasta pista inaintea startului in Marele Premiu al Braziliei, datorita ploilor de vineri si sambata cand s-au desfasurat antrenamentele si calificarile. Cursa a inceput insa in conditii de vreme buna pe o temperatura ambientala de 26 de grade, cu 50 de procente sanse de ploaie.

Toti pilotii au pornit in cursa pe medii in afara pilotului McLaren, Jenson Button, care a pornit de pe pozitia a 14-a a grilei si Esteban Gutierez, de la Sauber, care a pornit de pe 17. Primul pilot care a schimbat de pe medii pe hard a fost Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso, care a intrat la boxe in turul 10. Button a schimbat pe medii in turul 20, primul dintre cei echipati cu harduri care s-a oprit – si a optat din nou pentru medii in turul 43. Aceasta strategie l-a ajutat sa obtina in final locul 4: cea mai buna clasare a sa anul acesta.

Vettel aflat pe prima pozitie a oprit in turul 24 pentru un nou set de medii si a iesit tot in fata, oprind ulterior in turul 47 cand a trecut pe pneuri hard: acelasi tur ca si coechipierul sau, cei din echipa Red Bull temandu-se de aparitia safety car-ului. Oricum, desi nu a plouat, cativa stropi de ploaie tot au cazut – adaugand cursei un anume sentiment de incertitudine. Ploaia s-a intetit pe final, dar nu suficient pentru a-i determina pe piloti sa schimbe pe pneurile intermediare Cinturato Verde.

Pneurile au performat perfect in linie cu asteptarile in ciuda conditiilor variabile. Au fost cateva pene la monopostul Mercedes pilotat de Hamilton si la monopostul Williams pilotat de Valtteri Bottas, dar acestea au rezultat in urma contactului dintre cele doua monoposturi.

Recordul final al acestui sezon – ultimul din era motoarelor V8 – a fost realizat de pilotul Marussia, Max Chilton, care este primul debutant care termina fiecare cursa din 2013.

„Faptul ca nu au exista conditii de pista uscata inainte de startul cursei a facut ca formularea strategiei corecte sa tina mai degraba de flerul fiecarei echipe. SI cum pe pista nu a existat cauciuc depus anterior, a fost extrem de dificil de determinat gradul de degradare si uzura. Previziunile meteo au ramas incerte pe durata cursei complicand si mai mult ecuatia, echipele interpretand informatiile in moduri diferite. Oricum, ele au trebuit sa aiba grija sa respecte obligatia din regulament care impune ca ambele compozitii de pneuri sa fie utilizate, daca este posibil din punct de vedere meteorologic – ceea ce a fost si cazul acum. Aceasta cursa a marcat finalul unei ere, iar acum masinile, dar si pneurile, se vor schimba complet pentru anul viitor. Felicitari lui Sebastian Vettel si Red Bull pentru un sezon in care au doborat recorduri si mult succes lui Mark Webber, care si-a incheiat distinsa sa cariera in Formula 1 aici in Brazilia.”a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

CEL MAI BUN TIMP AL ZILEI IN FUNCTIE DE COMPOZITIE:

Medium Hard Intermediare Ploaie
1 ALO – 1.15.496 WEB – 1.15.436 N/A N/A
2 SUT – 1.16.049 VET – 1.15.624 N/A N/A
3 BUT – 1.16.450 PER – 1.16.246 N/A N/A

CELE MAI MULTE TURURI PARCURSE CU ACELASI SET DE PNEURI IN CURSA

Medium 28 Button
Hard 37 Kovalainen
Intermediare N/A N/A
De ploaie N/A N/A

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram