MARELE PREMIU AL BRAZILIEI 2013 – CALIFICARI

25 noiembrie 2013

Doar patru piloti au plecat din poleposition anul acesta – Vettel, colegul sau Mark Webber si pilotii Mercedes, Nico Rosberg si Lewis Hamilton – dar in ultimii patru ani la Interlagos, pilotul care a plecat de pe cea mai buna pozitie a grilei nu a reusit sa castige cursa.

In acest weekend nu au existat sesiuni de teste, antrenamente sau calificari in care sa se fi folosit slick-urile, ceea ce inseamna ca pentru pneurile nominalizate, cele de compozitie hard P Zero Orange si cele intermendiare P Zero Alb nominalizate pentru cursa, echipele nu detin informatii. Drept rezultat, orice strategie este posibila – echipele trebuind sa reactionaze mai mult la circumstantele schimbatoare decat la informatiile precedente.

Primele calificari derulate pe ploaie dupa Marele Premiu al Belgiei din august, s-au derulat sub averse de ploaie si temperaturi ambientale de 19 grade. Cele mai multe masini au iesit in Q1 si au reusit timpul de referinta, toti pilotii utilizand pneurile intermediare. Ploaia s-a intensificat pe parcursul sesiunii, pilotul McLaren,Lewis Hamilton reusind cel mai bunt timp in Q1.

Conditiile de la inceputul Q2 au ramas similare, ceea ce a facut ca cei mai multi piloti sa utilizeze pneurile intermediare. Vettel a fost primul care a iesit pe intermdiare si a reusit cel mai rapid timp, care a fost apoi batut de Sebastian Grosjean. Cum ploaia s-a intensificat a devenit imposibil pentru piloti de a imbunatati acest timp.

Ultima sesiune a calificarilor a fost amanata pentru a se permite drenarea apei. Odata ce sesiunea a fost reluata masinile au iesit pe pneuri de ploaie Cinturato Albastru – pneuri care pot elimina panala 60 litri de apa pe secunda la viteza maxima. Vettel a fost primul care a obtinut un timp pe pneuri de ploaie, Grosjean fiind cel care a trecut pe intermediare. Pe masura ce pista s-a uscat timpii au devenit din ce in ce mai buni. Vettel a reusit cel mai bun timp pe intermediare in ultimele momente ale sesiuni.

Webber a fost cel mai rapid in ultima sesiune de antrenamente de sambata dimineta, derulata de asemenea pe ud. Pilotii au utilizat cel mai mult pneurile de ploaie pe durata sesiunii Webber fiind primul care a trecut pe intermediare. Prima iesire pe intermadiare a fost suficienta pentru a stabili cel mai bun timp.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery:„O sesiune de calificari pe ploaie inseamna ca echipele si pilotii au de-a face cu foarte multe necunoscute si incertitudini, dar cel putin au avut date relevante din sesiunile de vineri. Cheia unei performante optime este aceea ca pneurile opereaza intr-o fereastra de temperatura optima. Fiind pe pneul potrivit in momentul potrivit a fost esential pentru a performa si cum circuitul are capacitatea de a se usca rapid, circuitul devine din ce in ce mai rapid spre finaluil sesiunii. Pe de alta parte echipele au fost pregatite permanent pentru ceea ce este mai rau. Echipele au avut infomatii privind momentul de trecere de pe pneurile de ploaie pe cele intermdiare, dar nu au informatii privind schimbul dintre intermediare si slickuri – ceea ce ar putea deveni foarte important in cursa, cand se asteapta ca situatia sa se schimbe. Chiar daca nu va ploua, cu atat de putine informatii despre slick-uri, echipele se vor baza pe informatii limitate. Uzura si degradarea pneurilor intemediare si de ploaie nu vor fi un subiect in timpiul cursei. Strategia, va depinde de vreme care in acest moment este deschisa: echipele care vor exploata cel mai bine starea vremii, vor ajunge in top.”

PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI:

Strategia va fi foarte greu de prezis si va depinde in totalitate de vreme. Pilotii vor putea lua startul pe orice compozitie (daca este uscat) si au la dipsozitie stocurile alocate intacte. Daca Marele Premiu al Braziliei se va desfasura in conditii normale (fara ploaie) pe parcursul celor 71 de tururi – ceea ce pare putin probabil – sunt posibile teoretic, doua sau trei pit-stop-uri.

CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:

Antrenamente libere 3:
1. Webber 1m27.891s Intermediare
2. Grosjean 1m28.195s Intermediare
3. Kovalainen 1m28.595s Intermediare

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram