In prima sesiune, din cauza ploii, pilotii au avut doar 20 de minute in care au putut folosi slick-uri, pneurile intermediare Cinturato Verde si cele de ploaie Cinturato Albastru fiind cele mai solicitate. Jean-Eric Vergne, de la Toro Rosso, a fost primul care a testat slick-urile experimentale, iar Paul di Resta, de la Force India a fost cel mai rapid cu pneurile de compozitie medium inainte de finalul sesiunii.
Dupa amiaza temperaturile au ramas scazute dar a fost mai uscat, masinile fiind mai rapide cu cinci secunde pe tur decat in sesiunea de dimineata. Fernando Alonso a fost cel mai rapid pilot de pana acum, pilotul de la Ferrari parcurgand un tur de circuit cu timpul de 1m:14,818s cu pneurile de compozitie supersoft, un timp mai bun cu o jumatate de secunda decat cel similar de anul trecut. Cel mai constant pilot de vineri a fost Romain Grosjean, de la Lotus, care a terminat pe trei in ambele sesiuni.
CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery:„Din cauza ploii de dimineata, pilotii nu au avut posibilitatea sa testeze atat cat si-ar fi dorit noua compozitie, dar feedback-ul primit a fost pozitiv. In urmatoarele zile vom analiza datele stranse referitoare la noua compozitie dupa care vom trage o concluzie. Noua compozitie a fost conceputa pentru a preveni exfolierea aparuta de cateva ori, dar fara a afecta siguranta si caracteristicile de baza ale pneului. Circuitul din Canada este unul foarte solicitant pentru pneuri datorita configuratiei sale si a zonelor de franare. Conditiile meteo de vineri poti fi reprezentative si pentru cursa cu aproximativ 17 grade Celsius temperatura ambientala si cea a asfaltului. Pneurile nominalizate s-au comportat bine iar aparitia fenomenului de graining a fost limitata chiar daca temperaturile au fost scazute. Este greu de prezis numarul de opriri la boxe pentru ca in acest moment aderenta nu este cea mai buna si exista mai multe variabile care pot fi luate in clacul. Am vazut ca pilotii au parcurs mai multe tururi cu pneurile supersoft fara ca acestea sa piarda prea mult din performante, deci cu siguranta aceasta va fi compozitia cu care se vor obtine cei mai buni timpi in calificarile de sambata.”
CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:
Antrenamente libere 1:
1. Di Resta 1m21.020s Medium noi
2. Button 1m21.108s Medium noi
3. Grosjean 1m21.258s Medium noi
Antrenamente libere 2:
1. Alonso 1m14.818s Supersoft noi
2. Hamilton 1m14.830s Supersoft noi
3. Grosjean 1m15.083s Supersoft noi
DATE STATISTICE:
Medium Supersoft Intermediare Ploaie
Km parcursi * 2.210 1.426 985 152
Seturi folosite ** 48 28 22 21
Cel mai mare numar de tururi ** 29 22 20 8
* Numarul total de km parcursi in cele doua sesiuni de antrenamentele libere de toti pilotii.
** Per compozitie, toti pilotii.
FIE CA FORTA SA FIE CU TINE:
Forta G maxima pe franare (forta longitudinala): Virajul 10 @ -4.27 g
Forta G maxima pe viraje (forta laterala): Virajul 3 @ - 4.12g
CHESTIUNILE ZILEI DE LA PIRELLI
Montreal este circuitul unde se pierde cel mai putin timp cu o oprire la boxe. De la intrarea si pana la iesirea de la boxe se pierd doar 16 secunde, ceea ce incurajeaza pilotii sa aleaga o strategie cu mai multe opriri, mai ales daca masina este foarte rapida. Aici exista insa si o probabilitate mai mare ca pe circuit sa fie scoasa masina de siguranta, ceea ce inseamna ca o cursa se poate castiga cu ajutor unei strategii flexibile.
***
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro