Spre deosebire de Monaco insa, niciunul dintre piloti nu a reusit sa foloseasca slick-urile pentru a stabili cel mai bun timp, ceea ce a facut ca pneurile intermediare Cinturato Verde sa fie folosite in toate cele trei sesiunile. Cativa piloti au incercat sa parcurga un tur cronometrat cu pneurile P Zero Rosu supersoft – nominalizate impreuna cu cele P Zero Alb medium pentru cursa din Canada – la inceputul Q1, prima sesiune de calificare, dar circuitul a fost mult prea ud.
Tinand cont ca si primele doua sesiuni de antrenamente libere s-au desfasurat pe ploaie, fiecare pilot a mai primit un set suplimentar de pneuri intermediare care a fost insa returnat inaintea celei de-a treia sesiuni de antrenamente libere programata sambata.
In calificari, Sebastian Vettel a stabilit cel mai bun timp, pilotul echipei Red Bull parcurgand un tur cu timpul de 1m:25,425s. Vettel a fost foarte constant in conditiile schimbatoare din Canada, germanul fiind cel mai rapid in Q1 si al treilea in Q2.
Ultima sesiune de antrenamente libere de sambata a fost scurtata la doar 30 de minute dupa un accident care a avut loc intr-o cursa de sustinere. Si aceasta sesiune s-a desfasurat, de la start la final, in conditii de circuit ud totusi Mark Webber a reusit cel mai bun timp, in finalul sesiunii, cu pneurile P Zero Rosu supersoft.
CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery:„Asa cum a fost de multe ori cazul aici in Canda, calificarile au fost marcate de ploaie. Vremea este imprevizibila aici si de aceea am vazut mereu curse interesante. Cheia unui timp bun pe tur a fost exploatarea la maximum a pneurilor intermediare. Momentul iesirii pe circuit a fost un element crucial in calificari, iar Valtteri Bottas si Williams au facut o treaba excelenta. Cum duminica se pare ca va fi uscat, ramane de vazut ce strategie va folosi fiecare echipa tinand cont ca toti pilotii au la dispozitie mai multe seturi de slick-uri decat de obicei. In schimb, experienta echipelor cu slick-uri a fost limitata pana acum si nimeni nu a reusit sa stranga informatii concludente. Daca nu va ploua, asa cum se asteapta multa lume, pilotii pot pleca in cursa cu orice tip de pneuri doresc ceea ce le ofera si mai multe posibilitati din punctul de vedere al strategiei.”
PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI:
Vremea va influenta cel mai mult strategia din Canada si, desigur, masina de siguranta. Daca nu va ploua, cea mai rapida strategie pentru cursa de 70 de tururi este una cu doua opriri. Degradarea si uzura pneurilor este mica, in ciuda abrazivitatii pistei, ceea ce le va permite pilotilor sa forteze de la start la sosire. Strategia ideala este start cu supersoft, se schimba tot pe supersoft in turul 20 si apoi pe medium in turul 40.
O strategie alternativa, tot cu doua opriri dar nu la fel de rapida, ar fi start cu supersoft, schimb pe medium in turul 20 si apoi tot pe medium in turul 45.
CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:
Antrenamente libere 3:
1. Webber 1m17.895s Supersoft noi
2. Sutil 1m18.248s Supersoft noi
3. Hamilton 1m18.732s Supersoft noi
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro