Marele Premiu al Canadei calificari

10 iunie 2014

Montreal, 8 iunie 2014 – Nico Rosberg (Mercedes) a obtinut cel de-al saptea pole position din cariera, folosind pneurile P Zero Rosu supersoft, pe circuitul Gilles Villeneuve din Canada. Calificarile de sambata s-au desfasurat la o temperatura ambientala de 27 grade Celsius, iar temperatura asfaltului a depasit 40 grade Celsius.

Germanul a parcurs un tur de circuit cu timpul de 1m:14,874s, lupta pentru prima pozitie pe grila fiind una extrem de disputata intre pilotii Mercedes. Lewis Hamilton, colegul sau de echipa, va pleca in cursa de pe pozitia a doua.

Pilotii Mercedes, Red Bull si Williams au trecut de Q1, prima sesiune a calificarilor, fara a folosi pneurile supersoft. Versiunea cea mai moale a pneurilor Pirelli a fost apoi folosita de toate echipele atat in Q2, cat si in Q3. Pilotii celor trei echipe, plus Fernando Alonso de la Ferrari, au economisit doua seturi de pneuri supersoft pentru ultima parte a calificarilor.

Hamilton a fost cel mai rapid in sesiunea a treia de antrenamente libere, programata sambata dimineata, urmat de Felipe Massa (Williams) si Nico Rosberg. Hamilton a folosit un set de pneuri soft pentru a stabili cel mai bun timp, iar Massa un set de pneuri supersoft.

“Temperaturile mai ridicate din timpul calificarilor au modificat comportamentul pneurilor comparativ cu antrenamentele libere de vineri cand echipele au incercat sa gaseasca cele mai bune setari pentru cursa. Acest lucru va avea un efect si asupra strategiei finale, dar ne asteptam ca majoritatea pilotilor sa adopte una cu o singura oprire, sau maximum doua in functie de masina. Asta arata cat de mica a fost degradarea si uzura, chiar si la cea mai moale compozitie, la temperaturi ridicate si cu solicitari mari din punctul de vedere al tractiunii. Am vazut deja o serie de strategii in calificari, cand unele echipe au avut rezultate mai bune cu pneurile soft. Rezultatul a fost o lupta stransa si ne asteptam ca si in cursa de duminica lucrurile sa fie la fel”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI

Marele Premiu al Canadei are 70 de tururi si ne asteptam la o strategie cu una sau cu doua opriri. Daca temperaturile vor creste insa, sunt sanse ca acest lucru sa se schimbe. Teoretic, cea mai rapida strategie este una cu doua opriri: start pe supersoft, schimb pe soft in turul 13 si apoi tot pe soft, pana la final, in turul 41.

O strategie cu o oprire ar putea fi: start pe supersoft si apoi schimb pe soft, pana la final, in turul 26.

CEI MAI BUNI TIMPI IN FP3:

Hamilton 1m15.610s Soft noi
Massa 1m16.086s Supersoft noi
Rosberg 1m16.120s Soft noi

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram