MARELE PREMIU AL CHINEI 2013 – CALIFICARI STRATEGII DIFERITE PENTRU MARELE PREMIU AL CHINEI

16 aprilie 2013
Autor:
dowmedia08

Majoritatea pilotilor, cu exceptia celor din echipa Toro Rosso (care au inceput cu pneurile de compozitie medium) au folosit pneurile P Zero Galben pentru un tur inca din prima sesiune a calificarilor (Q1) care s-a desfasurat la o temperatura ambientala de 27 de grade Celsius, in timp ce temperatura asfaltului a fost de 41 grade Celsius.

Ultima sesiune a calificarilor, Q3, a fost un indicator important in ceea ce priveste strategia pentru cursa de duminica. Sebastian Vettel (Red Bull) si Jenson Button (McLaren) au iesit pe pista cu pneurile de compozitie medium, dar doar Button a si parcurs un tur cronometrat. Vettel si Nico Hulkenberg (Sauber), care nu au parcurs niciun tur cronometrat, vor putea sa-si aleaga compozitia cu care vor lua startul in cursa de duminica. In aceste conditii, este foarte clar ca vom avea o etapa cu strategii diferite ale echipelor de top.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery: „Este evident ca strategia va juca un rol foarte important duminica asa cum s-a vazut inca din calificarile de sambata. Cu o diferenta de aproximativ 1,5 secunde intre pneurile medium si cele soft, alegerea ultimei variante a fost cea mai potrivita pentru a stabili un timp bun in calificari. Oricum, pneurile de compozitie soft s-au comportat putin ca pneurile de calificare, performantele de top fiind disponibile intr-un singur tur. Tocmai de aceea pilotii le-au folosit foarte tarziu in fiecare sesiune desfasurata pana acum pentru turul cel mai rapid.Tinand cont ca degradarea pneurilor va creste, din cauza cantitatii de combustibil, pneurile de compozitie medium vor fi probabil cele mai folosite. Echipele au numeroase optiuni in ceea ce priveste strategia si cred ca majoritatea pilotilor vor alege sa opreasca de trei ori la boxe. Totusi, este posibil sa termini cursa si cu doar doua opriri, mai ales daca incepi cu pneurile de compozitie medium. Daca am fi nominalizat pneurile de compozitie hard probabil ca am fi avut o singura oprire. Chiar daca pneurile soft s-au degradat mai mult decat ne asteptam sunt sigur ca vom avea o cursa plina de actiune, asa cum a fost cazul si pana acum in Marele Premiu al Chinei.”

PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI:

Strategia cu trei opriri la boxe pare a fi cea mai rapida in cursa de duminica: start pe soft, schimb pe medium intre tururile sase si noua, medium din nou intre tururile 22 – 26 si tot medium inte tururile 39 - 43.

O strategie alternativa ar putea fi: start cu pneuri de compozitie medium, schimbare tot pe medium intre tururile 15 – 18 si apoi in tururile 33 – 35 si un set de soft-uri in jurul turului cu numarul 46.

CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:

Antrenamente libere 3:

1. F. Alonso 1.35.391 Soft noi

2. F. Massa 1.36.013 Soft noi

3. L. Hamilton 1.36.065 Soft noi

TOP 10:

Hamilton Soft noi 1m34.484s

Raikkonen Soft noi 1m34.761s

Alonso Soft noi 1m34.788s

Rosberg Soft noi 1m34.861s

Massa Soft noi 1m34.933s

Grosjean Soft noi 1m35.364s

Ricciardo Soft noi 1m35.998s

Button Medium noi 2m05.673s

Vettel Medium noi nu a stabilit timp

Hulkenberg Soft folosite nu a stabilit timp

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram