MARELE PREMIU AL CHINEI 2013 – CURSA

16 aprilie 2013
Autor:
dowmedia08

Timpul final stabilit de Alonso,1h36m:26,945secunde, a fost aproape identic cu cel cu care a castigat Nico Rosberg in 2012: 1h36m:26,929secunde. Cel mai rapid tur din cursa, 1m:36,808secunde, stabilit de Sebastian Vettel cu pneurile soft a fost insa cu peste trei secunde mai rapid decat cel de anul trecut(Kamui Kobayashi, 1m:39,960secunde), scotand astfel inca o data in evidenta performantele pneurilor Pirelli din 2013.

Pilotii au inceput cursa cu strategii variate, multe echipe alegand chiar strategii diferite pentru fiecare pilot.Jenson Button (McLaren), Sebastian Vettel (Red Bull), Nico Hulkenberg (Sauber), Paul di Resta (Force India), Sergio Perez (McLaren), Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) si Valtteri Bottas (Williams) au inceput cursa cu pneuri de compozitie medium, in timp ce toti ceilalti au inceput cu pneuri soft.

Pilotii din top 4 au folosit o strategie cu trei opriri, in timp ce Jenson Button a fost cel mai bine clasat pilot, pe pozitia a cincea, care a oprit de doua ori.

„Strategia a jucat un rol crucial in cursa de duminica, pneurile de compozitie medie fiind foarte eficiente la inceputul cursei cand s-a plecat cu mult combustibil. Acest lucru a fost un plus pentru pilotii care au luat startul pe aceasta compozitie. In schimb, cei care au plecat cu pneuri soft au fost nevoiti sa opreasca in primele tururi pentru a trece cat mai repede pe cele de compozitie medie. In aceste conditii am vazut foarte multe depasiri, o parte importanta a strategiei fiind aceea de a depasi cat mai multi piloti inaintea unei noi opriri. Degradarea pneurilor si nu uzura lor a dictat strategia. Am vazut totusi timpi foarte buni obtinuti cu pneurile medium chiar si dupa ce acestea au fost folosite 15 tururi. De asemenea au fost multe strategii diferite, Button si Vettel alegand sa termine cursa cu pneurile soft. Am vazut din nou dueluri palpitante pentru podium, iar finalul dintre Lewis Hamilton si Sebastian Vettel demonstreaza ca ne-am atins obiectivul, acela de a avea cursa foarte disputate, si in acest sezon. Alonso este al treilea castigator diferit in cele trei curse desfasurate pana acum, iar in Marele Premiu al Chinei am avut cinci campioni mondiali in top 5”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

CEL MAI BUN TIMP AL ZILEI IN FUNCTIE DE COMPOZITIE:

Pitstop

Soft

Medium

Intermediare

Ploaie
1

ALO – 1.39.506

VET – 1.36.808

N/A

N/A
2

RAI – 1.39.955

BUT – 1.38.058

N/A

N/A
3

HAM – 1.39.981

BOT – 1.38.200

N/A

N/A

CELE MAI MULTE TURURI PARCURSE CU ACELASI SET DE PNEURI IN CURSA

Soft 7 BUT, CHI, GRO, HUL, MAL, MAS, PER
Medium 26 BUT
Intermediare N/A N/A
Ploaie N/A N/A

REZUMATUL ZILEI IN MARELE PREMIU AL CHINEI2013:

Acesta este desfasuratorul tuturor opririlor la boxe efectuate in timpul Marelui Premiu al Chinei, programat pe circuitul de la Shanghai. Pirelli a nominalizat, pentru aceasta cursa, pneurile de compozitie soft si medium.

Alonso: SU MN (6) MN (23) MN (41) 3
Räikkönen: SU MN (6) MN (21) MU (34) 3
Hamilton: SU MN (5) MN (21) MN (37) 3
Vettel: MN MU (14) MN (31) SN (51) 3
Button: MU MN (23) SN (49) 2
Massa: SU MN (7) MN (19) MN (36) 3
Ricciardo: SU MN (4) MN (23) MU (38) 3
Di Resta: MN MN (14) MN (32) SU (53) 3
Grosjean: SU MN (7) MN (23) MU (37) 3
Hülkenberg: MN MN (14) SN (29) MN (36) 3
Perez: MN SN (24) MN (31) 2
Vergne: MN MN (15) SN (37) MU (43) 3
Bottas: MN MN (16) MN (34) SN (51) 3
Maldonado: SN MN (7) MN (23) MN (39) 3
Bianchi: SN MN (6) MN (16) MU (32) 3
Pic: SN MN (5) MN (17) MN (33) 3
Chilton: SN MN (7) MN (21) MU (33) 3
Van Der Garde: SN MN (6) MN (20) MN (37) 3
Rosberg: SU MN (5) MN (19) MN (20) 3 NC
Webber: SN MN (1) MN (15) 2 NC
Sutil: SN 0 NC
Gutierrez: MN 0 NC

Pe prima coloana, dupa numele pilotului, este specificat tipul de pneuri cu care a luat startul.

S = pneuri de compozitie soft
M = pneuri de compozitie medium
I = pneuri intermediare
W = pneuri de ploaie
N = pneuri noi
U = pneuri folosite

NC = nu s-a clasat
NS = nu a luat startul
DT = penalizare cu o trecere pe la boxe ((drive through)

Pe ultima coloana este suma totala a opririlor la boxe efectuate pe durata cursei.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram